וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: ארה"ב בטוחה יותר בשל המלחמה בעיראק

10.9.2006 / 19:23

השרה האמריקאית אמרה את הדברים בראיון לקראת יום השנה ה-5 לציון ה-11/9. בוש יבקר בגראונד זירו ובשאר אתרי ההתרסקות

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש יבקר היום בגראונד זירו, היכן שעמדו פעם מגדלי התאומים, לציון חמש שנים לפיגועי ה-11 בספטמבר. הביקור נערך על רקע הדיון הציבורי האם הצליח בוש ומדיניותו להפוך את אמריקה לבטוחה יותר.

שיעור התמיכה בבוש נסק, ונשיאותו קיבלה כיוון חדש לאחר שהצעיד את המדינה מהריסות התאומים למרדף אחר אל-קאעדה. אבל האחדות שנוצרה בשל 3,000 האזרחים האמריקאים שמצאו את מותם בהתרסקות המטוסים התפוגגה והפכה למחלוקת בשאלת המלחמה בעיראק והטקטיקות בהן נקט הממשל במלחמה בטרור.

הקרע בקרב האמריקאים הולך למתרחב לקראת הבחירות שיערכו בראשית נובמבר, אז יש לדמוקרטים סיכוי לזכות בשליטה על הקונגרס.

שרת החוץ האמריקאית, קונדוליסה רייס, גיבתה את מדיניותו של בוש בראיון לרשת פוקס, ואמרה כי המלחמות באפגניסטן ועיראק ומודיעין משופר הפכו את המדינה לבטוחה יותר: "לדעתי ברור שכיום ארצות הברית בטוחה יותר, אך לא לגמרי". לדבריה, הפעולות בהן נקט הממשל פגעו קשות בארגון אל-קאעדה.

שיעור התמיכה בבוש צנח כאשר מספר החיילים האמריקאים שנהרגו בעיראק עלה, והתחזקה הביקורת כי הפלישה לעיראק ב-2003 היא למעשה הסחה מנתיב המלחמה בטרור. זאת למרות שבוש ממשיך לדבוק בטענה שלו שהפצת הדמוקרטיה במזרח התיכון היא הדרך הטובה ביותר להילחם באיסלאם הקיצוני.

בראיון הוסיפה רייס כי רק ההיסטוריה תשפוט את הטעויות שנעשו בידי הממשל, והגנה על הפלישה לעיראק בטענה כי היא חיונית למלחמה בטרור. "קשה לדמיין כי העולם היה הופך לטוב יותר אם סאדם היה עדיין בשלטון בעיראק" הוסיפה.

בוש לא ישא דברים באתרי ההתרסקות

בוש יסייר ביומיים הקרובים באתרי התרסקות המטוסים ב-11 בספטמבר: מרכז הסחר העולמי, הפנטגון והשדה בפנסילבניה, וינסה לשים בצד את מרירות הציבור, גם אם באופן זמני.

דובר הבית הלבן טוני סנואו אמר כי הנשיא לא הכין שום הערות לביקורים הצפויים. לדבריו, בוש ישתתף בטקס תפילה ביום ראשון בבוקר ויבקר כבאים ביום שני. בוש ינאם בסוף הסיור, בנאום שישודר בטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully