וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה מדעי - מלחמה זה עסק גברי

10.9.2006 / 12:32

המחקר קובע שגברים משתפים פעולה טוב יותר מנשים מול איום חיצוני. החוקרים בתגלית נוספת: גברים אסרטיביים יותר מנשים

ייתכן שגברים פיתחו נטיה פסיכולוגית שממנה נובעת נטייתם לנהל מלחמות, כך אמר פרופסור מארק ואן ווגט מאוניברסיטת קנט באנגליה.

מחקר שערך ואן ווגט מראה שגברים משתפים פעולה טוב יותר מנשים כאשר הם ניצבים מול הצורך להגן על האינטרסים שלהם, דבר היכול להסביר מדוע ניהול מלחמות הוא עסק גברי מובהק.

בכנס של האגודה הבריטית לקידום המדע אמר ואן ווגט כי "גברים מגיבים בצורה תקיפה יותר לאיומים חיצוניים. כינינו את התופעה הזאת בשם אפקט הלוחם הגברי. גברים גם נוטים יותר מנשים לתמוך במדינות שיוצאות למלחמה, להתגייס לצבא ולהנהיג קבוצות מילטריסטיות". ואן ווגט הוסיף כי ממצאי המחקר תואמים מסקנות של מחקרים אחרים מתחום מדעי ההתנהגות.

במהלך המחקר ניתנו ל-300 סטודנטים, גברים ונשים כאחד, סכום כסף זהה, בפני כל אחד מהמשתתפים במחקר הוצבה בחירה בין שמירת סכום הכסף לעצמו או השקעתו בקרן נאמנות משותפת שהסכום שיושקע בה יוכפל ויחולק שווה בשווה בין כל המשתתפים. איש מהמשתתפים לא ידע באיזו משתי האפשרויות בחרו האחרים. שני המינים בחרו לשתף פעולה ולהשקיע את הכסף בקרן הנאמנות באותה מידה.

לעומת זאת, כשנאמר לסטודנטים שהם מתחרים מול אוניברסיטאות אחרות, נרשמה היענות גבוהה יותר בקרב הגברים להשקיע את הכסף בקרן המשותפת, בעוד שמספר הנשים שבחרו להשקיע את הכסף נותר ללא שינוי.

"כולנו יודעים שגברים אגרסיביים יותר מנשים" אמר ואן ווגט והוסיף כי שיתוף פעולה מסוג זה נדרש להקמת מוסדות וממשלות, בנוסף על נחיצותו לצורך ניהול מלחמות "אך שיתוף פעולה גברי הוא חרב פיפיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully