וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אחראי למחלות המחלצים בגראונד זירו?

10.9.2006 / 11:10

חמש שנים אחרי אסון התאומים, 60% מאנשי החילוץ סובלים ממחלות נשימתיות. האצבע המאשימה מופנת כלפי רשויות העיר ניו-יורק

כריסטין טוד וייטמן, לשעבר ראש הרשות להגנת הסביבה (EPA) בארה"ב, מאשימה את רשויות העיר ניו-יורק באוזלת יד בהגנה על העובדים שעסקו בפעולות החילוץ וההצלה בגרונד זירו בניו-יורק אחרי [[פיגועי ה-11.9]].

בראיון לתוכנית הטלוויזיה "60 דקות" של CBS, אמרה וויטמן כי אנשיו של ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, [[רודי ג'וליאני]], לא דרשו מהמחלצים באזור האסון לחבוש מסכות בזמן עבודתם שם. על פי ההערכות, כ-40 אלף איש השתתפו בפינוי מהאזור בחודשים שאחרי האירועים אבל רובם לא חבשו מסכות שמגינות על קנה הנשימה. חמש שנים אחרי האסון, ה-EPA עדיין עומד בפני תביעות משפטיות מכיוון שזמן קצר לאחר האסון, הוכרז האוויר בעיר ניו-יורק כנקי.

סוכנות AFP דווחה, כי מחקר שפורסם השבוע מלמד ש 60% מהאנשים שעסקו בחילוץ מאזור התמוטטות מגדלי התאומים, סבלו מבעיות נשימה כתוצאה מנשימת אבק וחלקיקים רעילים. וויטמן אמרה כי פקידי העירייה הוזהרו מפני הסכנות, אבל ארגונה היה חסר יכולת לאכוף את השימוש במסכות: "עשינו ככל שביכולתו להגן על האנשים- וזה התבטא בפנייה לאנשים שבכוחם היתה הסמכות לאכיפה, סמכות שלא הייתה בידנו".

רודי ג'וליאני, מי שצפוי להיות המועמד המוביל בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2008 מטעם הרפובליקנים, סירב לפניית התוכנית התראיין ולהגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully