וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של קצב: הוא לא יצא לחופשה

10.9.2006 / 8:46

פרופ' ליבאי אמר כי אם ועדת הכנסת לא תאשר את נבצרותו הזמנית של הנשיא, כפי שביקש, הוא יאלץ להתייצב בהשבעתה של נשיאת העליון

"הנשיא משוכנע כי הוא לא אשם במה שמיחסים לו ולכן לא יצא לחופשה", כך אמר היום פרקליטו של משה קצב, הפרופסור דוד ליבאי. לדברי ליבאי, הציבור והתקשורת יראו בצעד כזה תחילתה של הודאה באשמה, ולכך הנשיא אינו מוכן. "הוא רק מבקש שימתינו לתוצאות החקירה. הוא רוצה למלא את תפקידו".

ליבאי הסביר עוד, כי הנשיא ביקש מוועדת הכנסת לאשר לו נבצרות זמנית, כיוון שהוא רואה טעם לפגם בכך שהוא ישביע את נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, בעודו תחת חקירה. "הנשיא הציע ביוזמתו את האפשרות שההשבעה תהיה על ידי יושבת ראש הכנסת, זו לא הייתה יוזמה של אף אחד אחר". ליבאי הוסיף עוד, כי אם ועדת הכנסת לא תאשר את בקשת הנשיא לאשר לו נבצרות בת שעתיים, הוא יאלץ להתייצב לטקס ההשבעה. "חברי ועדת הכנסת לא יכולים לשנות את התנאים של בקשת הנשיא. את גבולות הנבצרות קובע הנשיא ולא הוועדה. יהיה שם שיקול אם לאשר או לא, כמו שהיא".

בנוגע לדברי המשטרה לפיהם קיימות מתלוננות נוספות בפרשה, אמר ליבאי, כי "האשלה היא לא כמות, אלא מיהן המתלוננות, והאם עדותן מהימנה". בראיון בגלי צה"ל טען ליבאי כי בידי הנשיא מסמכים וראיות המעלים ספקות לגבי אמינותן של הבנות ולגבי מי שעומד מאחורי כל התלונות נגדו, אך סירב לפרט האם יש אדם או גוף כלשהו הפועל להדחתו של קצב.

ליבאי הוסיף, כי היום, בדיעבד, תלונתו של הנשיא ליועץ המשפטי לממשלה, בה טען כי א' ניסתה לסחוט אותו, הייתה ככל הנראה טעות. "אני לא יעצתי לכך", אמר, והדגיש כי עם זאת, הנשיא ממשיך לטעון ש-א' ניסתה לסחוט אותו ועל הציבור להעריך את השקיפות המלאה שנהג הנשיא בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully