וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לבנון: "בעיית הפליטים הפלסטינים בלבנון - פצצת זמן מתקתקת"

30.5.2000 / 12:43

גורם אמריקאי מזהיר: הפלסטינים עלולים לחקות את דרכי הפעולה של החיזבאללה

נשיא לבנון הזהיר את שליח האו"ם, טריה לארסן, כי בעית הפליטים הפלסטינים עלולה להיות "פצצת זמן מתקתקת", שעלולות להיות לה השלכות חמורות על האזור כולו. לחוד הביא כדוגמא את העובדה כי קבוצת פלסטינים תומכי ערפאת נטלה חלק ביידוי האבנים שהתבצע שלשום סמוך לגבול עם ישראל. "לכן אנו, בלבנון ובסוריה, לא נהייה אחראים אם מקרים כאלה יישנו בעתיד" אמר.
לארסן יוצא היום לדמשק לפגישה עם שר החוץ הסורי פארוק א-שרע.

עוזר מתאם תהליך השלום במזרח התיכון, ארון מילר, מזהיר הבוקר כי גורמים אחרים במזרח התיכון עשויים לחקות את נסיון החיזבאללה במלחמתו בישראל. "אם הפלסטינים יסיקו כי הדרך בה נקט חיזבאללה עשויה להביא לפתרון הבעיות הפלסטיניות, זו תהיה התפתחות מסוכנת ביותר" אמר מילר לעיתון הערבי "אלחיאת". מילר הדגיש כי מירב המאמצים ממוקדים כעת במסלול הפלסטיני. על הסיכוי לפריצת דרך במסלול הסורי הוא אמר: "עדיין קיימים סיכויים לשלום במסלול הסורי. סוריה, ישראל וארה"ב טרם נעלו את דלתות השלום".

לבנון הודיעה היום כי תתגבר את כוחות המשטרה שלה בדרום הארץ. עם זאת הודיע ראש הממשלה, סלים אלחוס, כי צבא לבנון לא יישלח לאזור. אלחוס אמר כי כל עוד שלא יוצבו כוחות יוניפי"ל באזור והאו"ם יוודא כי נסיגת ישראל הושלמה לא יציב כוחות צבא בדרום המדינה.

בתוך כך פירסם היום "קול ישראל" כי כאלפיים מתוך 6000 הפליטים שהגיעו לארץ מלבנון כלל לא היו קשורים לצד"ל, וניצלו את הנסיגה כדי לעבור לישראל. עוד נמסר כי ישראל נערכה לקליטת אלף משפחות צד"ל בלבד, בעוד שבפועל הגיע מספר משפחות גדול הרבה יותר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully