וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הכנסת קראה לקצב להשעות עצמו

8.9.2006 / 8:32

זאת בעקבות חוות הדעת של היועמ"ש של הכנסת שקבעה כי "הנשיא אינו יכול לקבוע על איזה סמכויות הוא מוותר ועל איזה לא"

הנשיא משה קצב ממשיך להעניק חנינות, אף שגם עניין זה נחקר בידי המשטרה. בבית הנשיא אומרים, כי קצב ימשיך לקיים את חובותיו החוקיות ו"לא ייתן לעלילה שפלה להשיג את מטרתה". בקול ישראל דווח, כי ממלא מקום שר המשפטים מאיר שטרית אינו רואה פסול בהמשך מתן החנינות בידי הנשיא, כל עוד לא גובש נגדו כתב אישום. מאז נכנס שטרית לתפקידו במשרד המשפטים הועברו אליו מאות בקשות לחנינה.

היועצת המשפטית של הכנסת נורית אלטשטיין פרסמה חוות דעת חמורה בדבר יכולתו של משה קצב להמשיך לכהן כנשיא. בעקבות בקשתו של קצב להעדר מטקס ההשבעה של נשיאת בית המשפט העליון הנכנסת דורית בייניש, קובעת אלטשטיין כי ועדת הכנסת רשאית להתיר לנשיא העדרות מארוע בודד אך במקרה כזה היא תמליץ לוועדה לחייב אותו להפסיק באופן גורף את כלל הפעילויות הממלכיות. הטעם לבקשתו של הנשיא אינו מצדיק הבחנה בין תפקידיו השונים, פסקה אלטשטייין.

יושבת ראש וועדת הכנסת רוחמה אברהם (קדימה) אימצה הבוקר את חוות דעתה של אלטשטיין. "הוא עדיין חותם על אמנות ומעיין בחנינות ולכן אני שבה וקוראת לנשיא להודיע על נבצרות זמנית", אמרה אברהם ביומן הבוקר של גלי צה"ל, והוסיפה "אני סבורה שלא אפתח בהליך של הדחה כל עוד היועץ המשפטי לממשלה או הפרקליטות לא אמרו את דברם".

כמו כן דווח בגלי צה"ל, כי ח"כ יורם מרציאנו (עבודה) שקיבל לידיו את חוות הדעת קרא לנשיא להתפטר לאלתר מתפקידיו כדי למנוע את "ביזוי מוסד הנשיאות".

אתמול פרסם בית הנשיא הודעה שלפיה הנשיא קצב ייעדר מטקס השבעת נשיא בית המשפט העליון הצפוי להיערך לדורית בייניש בסוף השבוע הבא. "הנשיא רואה עצמו כקורבן של עלילה שפלה מצד מזכירתו לשעבר המנסה לבנות הגנתה בשקרים נבזיים עליו", נמסר מלשכת הנשיא.

קצב נחקר אתמול בפעם הרביעית, זאת לאחר שביום רביעי נחקר במשך כ-6 שעות בחשד שניצל את מרותו וכפה יחסי מין על כמה נשים, חלקן עבדו בעבר בלשכתו. במשטרה סירבו אתמול בבוקר לפרסם את מספר התלונות שהוגשו נגד הנשיא, מחשש שהמידע ישמש אותו כהכנה לחקירה.

במקביל גבו השוטרים עדויות מעובדים במשכן ונערך חיפוש אחר מסמכים בלשכתו. כמו כן חקרו השוטרים את א' בדבר החשדות שהעלתה, לפיהן נאנסה על ידי הנשיא. בין היתר, עימתו החוקרים את א' עם עדותו של קצב, שהכחיש את דבר קיום יחסי המין מכל וכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully