וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד המדיה ניוז קורפ רוכש 9% מערוץ 10

רוני קורן-דינר

7.9.2006 / 21:10

ערוץ 10 צפוי להפסיד 30 מיליון דולר עד סוף השנה. הרכב הבעלות לאחר הרכישה עדיין אינו ברור

תאגיד המדיה הבינלאומי ניוז קורפ, בשליטת איש העסקים [[רופרט מרדוק]], רוכש 9% מערוץ 10. העסקה מתרחשת על רקע משבר בשוק הטלוויזיה הישראלי, בעת שהערוצים המסחריים 2 ו-10 שרויים בהפסדים. ערוץ 10 צפוי להפסיד 30 מיליון דולר עד סוף השנה, ותוכניותיו העסקיות להגיע לאיזון בשנת 2008 עומדות בסימן שאלה. עם זאת, שיעורי הצפייה בערוץ נמצאים במגמת עלייה, השתפרו ב-20% לעומת השנה שעברה - ועלו במיוחד בעת סיקור מלחמת לבנון. בימים האחרונים אף נרשמו פערים לחדשות 10 מול חדשות ערוץ 2, ושיא צפייה של 22% בסרט החטופים שבו מופיע הנווט השבוי, רון ארד.

חברת ניוז קורפ תצטרף לאיש המדיה הישראלי-אמריקאי ארנון מילצ'ן שהשקיע בערוץ לפני שנה וחצי (24.5%), למיליארדר ואיש העסקים היהודי-אמריקאי רונלד לאודר שנכנס לערוץ לפני שנתיים (24.5%), ולשותף הבכיר יוסי מימן (51%) אשר מלווה את הערוץ מאז הקמתו ב-2002. הרכב הבעלות לאחר הרכישה עדיין אינו ברור, אולם ידוע כי ניוז קורפ תדלל את חלקם של לאודר ומילצ'ן בערוץ. על פי הערכות, שווי ערוץ 10 לצורך העסקה - 20-15 מיליון דולר.

העסקה תבוצע באמצעות החברה הבת ניוז קורפ אירופה, העוסקת בפיתוח ובניהול ההשקעות של התאגיד ביבשת. לניוז קורפ השקעות בתחנות טלוויזיה בבולגריה, בפולין ובסרביה, ועכשיו החליטה לרכוש אחזקות גם בטורקיה, ג'ורג'יה (גרוזיה) וישראל. יצוין כי ניוז קורפ העולמית כבר מחזיקה בעקיפין מניות בערוץ 10, מאחר שהיא שותפה (40%) בחברת ניו ריג'נסי שבשליטת מילצ'ן, דרכה הוא מושקע בערוץ.

מרטי פומפדור, יושב ראש ניוז קורפ אירופה, אשר יצטרף למועצת המנהלים של ערוץ 10, אמר: "ערוץ 10 מבסס בעקביות את מעמדו בשוק הישראלי, שוק בעל חוסן כלכלי. אנחנו בטוחים כי הניסיון הבינלאומי העשיר של ניוז קורפ, ביחד עם היכולות הגבוהות של ההנהלה הקיימת והידע המעמיק של בעלי המניות - יהפכו את ערוץ 10 לערוץ המוביל בישראל."

מודי פרידמן, מנכ"ל ערוץ 10: "החלטתה של ניוז קורפ, חברת תקשורת מהחשובות והמובילות בעולם, מבטאת את האמון שלה בפוטנציאל הגלום בכלכלה הישראלית בכלל ובערוץ 10 בפרט. כניסתו של שותף אסטרטגי כניוז קורפ לערוץ 10 הינה בשורה מצוינת לא רק לערוץ, אלא לכל שוק התקשורת בישראל". רופרט מרדוק, יו"ר ומנכ"ל ניוז קורפ, הוסיף כי "ההשקעה בערוץ 10 משתלבת עם מטרתה של ניוז קורפ להרחיב את עסקי הטלוויזיה בכל רחבי אירופה והאזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully