וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ מקווה לנסיגה מלבנון תוך כשבועיים

8.9.2006 / 10:57

אתמול ב-18:00 הוסר המצור האווירי מעל לבנון. המצור הימי יוסר בשבת, בתאום עם יוניפ"יל. ההחלטה נעשתה בניגוד להמלצת צה"ל

שר הביטחון עמיר פרץ אמר הבוקר כי ישראל מקווה להוציא את חייליה מלבנון בתוך כשבועיים. לדבריו, הצעד תלוי בתיאום עם הכוחות הבינלאומיים. בגלי צה"ל דווח, כי פרץ נפגש הבוקר עם שר החוץ של גרמניה פראנק וולטר שטיינמאיר, והדגיש בפניו כי לארצו "תפקיד פוטנציאלי חשוב בהחזרת החיילים החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר לבתיהם".

ישראל הסירה אתמול ב-18:00 את המצור האווירי מעל לבנון. ב"הארץ" דווח, כי מומחים גרמנים מטעם הכוח הרב-לאומי הוצבו על ציודם בנמל התעופה הבינלאומי בביירות, ויעסקו במניעת הברחות נשק.

הסרת המצור הימי, שהיתה אמורה להתבצע גם היא אתמול בערב, נדחתה ב-48 שעות. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי הדחייה נעשתה בתיאום עם הכוח הרב-לאומי, שיקבל בשבת אחריות על הפיקוח הימי על לבנון. ספינות צרפתיות, איטלקיות ויווניות יחליפו בשבת את צה"ל בעמדות הפיקוח על נמלי לבנון, עד להגעת הכוח הימי הגרמני, שצפוי להגיע ללבנון בעוד כשבועיים.

ממשלת לבנון סיכמה עם האו"ם שכוח של הצי הגרמני יתפרש מול חופי לבנון, ועד לבואו בעוד כשבועיים תוטל המשימה על כוחות ימיים מאיטליה, צרפת, בריטניה ויוון, שיפעלו תחת פיקוד הכוח הבינלאומי בלבנון. ענאן הודיע בראשית השבוע שישראל עומדת להסיר את הסגר. ישראל איפשרה עוד קודם למטוס קטארי לנחות בנמל התעופה בביירות.

ההחלטה להסיר את המצור הימי והאווירי מעל לבנון נעשתה בניגוד להמלצת צה"ל. במטה הכללי המליצו להשאיר את המצור בעינו כאמצעי לחץ על ממשלת לבנון ועל הקהילה הבינלאומית, במטרה שאלה יפעלו להחזרת שני החיילים החטופים, לפירוק חיזבאללה מנשקו ולאכיפת משטר פיקוח נוקשה שימנע הברחות נשק מסוריה לשטח לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully