וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמן זית בתולי מסייע לתפקוד הלב

7.9.2006 / 7:38

מחקר חדש מעלה, שיש לו השפעה גדולה יותר על בריאות הלב מאשר לשמנים מעובדים, בזכות נוגדי חמצון מסוג פוליפנול

מחקר חדש מעלה כי [[שמן זית]] כתית (virgin olive oil) יעיל במיוחד בהפחתת הסיכון ללקות במחלות לב בזכות השיעור הגבוה של נוגדי חמצון צמחיים. במחקר שכלל 200 גברים בריאים, החוקרים מצאו שלשמן זית כתית, העשיר בנוגדי חמצון מסוג פוליפנול, יש השפעה גדולה יותר על בריאות הלב מאשר שמנים מעובדים יותר, בדרשה שאינה כתית, כלומר שמן זית זך או מזוכך.

שמן זית כתית הוא השמן הצמחי היחיד העשיר בפוליפנולים, אמרה ד"ר מריה-איזבל קובאס מהמכון למחקרים רפואיים בברצלונה. "כל השמנים הצמחיים האחרים עוברים תהליך עיבוד שבו הפוליפנולים נהרסים", אמרה קובאס. אפילו שמן זית "רגיל" מכיל רמה נמוכה יותר של פוליפנולים, מפני שהוא מורכב משמן זית כתית ושמן זית שעבר עיבוד.

במסגרת המחקר השתמשו 200 גברים צעירים ובגיל העמידה בשלושה סוגי שמן זית במשך שלושה שבועות כל אחד. אחד מהם היה שמן זית כתית עשיר בפוליפנולים, בעוד שהשניים האחרים היו שמנים מעובדים יותר עם רמה נמוכה של פוליפנולים. המשתתפים במחקר השתמשו בשמנים לתיבול במקום שמנים דיאטטיים אחרים.

בסוף המחקר החוקרים גילו שרמות הכולסטרול הטוב בקרב הגברים היה גבוה ביותר אחרי שלושה שבועות שבהם צרכו שמן זית כתית. כמו כן הם חוו ירידה ניכרת בסמנים של לחץ חימצוני – תהליך שמסייע לשקיעה של חלקיקי [[כולסטרול]] רע על דפנות העורקים ועלול להוביל להצרתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully