וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג המשפיעים של TheMarker: אין מספר 1

7.9.2006 / 9:00

במקום הראשון בדירוג "100 האנשים המשפיעים בישראל", מופיע סימן שאלה תחת הכותרת "דרוש מנהיג". אהוד אולמרט במקום השני

זו השנה השישית ברציפות, עורך מגזין TheMarker של חודש ספטמבר, היוצא הערב לאור, את דירוג '100 המשפיעים על המשק הישראלי לשנת 2006'. הדירוג משקף את מפת הכוח של עולם העסקים בישראל וכולל את האישים בעלי ההשפעה הרבה ביותר על הכלכלה והעסקים בשנת, ואשר להערכת מערכת מגזין TheMarker ימשיכו להוביל ולהשפיע גם בשנה הקרובה.

הדירוג נחשף לראשונה באירוע '100 המשפיעים בישראל לשנת 2006', אשר התקיים הערב במרכז הקונגרסים בחיפה. האירוע, שעמד בסימן סיוע לעסקים בצפון, נערך במעמד שרת החוץ, ציפי לבני ובהשתפות מאות מוזמנים מבכירי המשק.

במקום הראשון בדירוג הוצב סימן שאלה גדול שהוסבר על ידי מערכת מגזין TheMarker בכך שקיים ואקום שלטוני, ולפיכך בחרה המערכת להשאיר את המקום הראשון ריק, תחת הכותרת: דרוש מנהיג. במערכת המגזין מסבירים שההחלטה על המקום הראשון הריק התקבלה עוד לפני המלחמה - והמלחמה רק חיזקה אותה. הסיבה לכך היא שהאי ודאות שיצרה המלחמה חילחלה גם לכלכלה - למרות הערבויות, למרות הגב האמריקאי, למרות יציבות השקל והבורסה. הראיה לכך היא הגזירות הכלכליות החדשות שצפויות להיות מוטלות עתה על הציבור.

במקום השני מדורג ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שנכנס לרשימת המשפיעים כמנהיג ישראלי שכהונתו מתאפיינת בדרמות ובשינויים חדים, בכלל זה היציאה למלחמת לבנון השנייה סמוך לכניסתו לתפקיד. כעת, הציפייה היא לראות האם וכיצד ייצב אולמרט את הספינה הגדולה - המדינה, ואת המנוע שלה - המשק והכלכלה.

במקום השלישי ברשימה, מופיע השנה נוחי דנקנר, האיש שהקבוצה בראשה הוא עומד, ביצעה מכירות ורכישות ביותר מ-10 מיליארד שקל במצטבר בשנה האחרונה. במקום הרביעי נמצא יצחק תשובה אחד משני אנשי העסקים הבולטים בישראל, שביצע השנה כניסה אגרסיווית לענף הביטוח המתעורר, גם בישראל וגם בארה"ב. במקום החמישי דורג עידן עופר, הבעלים של החברה לישראל ובנק המזרחי, מי שעשוי לחבור לצדיק בינו בפז ולחזור לשוק האנרגיה בגדול.

במקום העשירי: נסראללה, אסד ואחמדיניג'אד

עוד בעשירייה הראשונה, במקום השישי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר ובמקום השביעי קובי הבר, הממונה על התקציבים באוצר, שנכנס השנה לעשירייה הראשונה והפך לאיש החזק באוצר, ולמי שישפיע במידה רבה על עתידה הכלכלי של ישראל. במקום השמיני מדורג לב לבייב ובמקום התשיעי צדיק בינו, שגם הוא מופיע השנה לראשונה בעשירייה הראשונה, כמי שמחזיק היום לא רק בחברת הדלק הגדולה בישראל, ולא רק בבנק הבינלאומי, אלא גם בבתי הזיקוק.

לדברי מייקי דגן, עורך מגזין TheMarker, "מלחמת לבנון השנייה חוללה שתי תמורות - היא החזירה את הנושא הביטחוני לקדמת הבמה ומאיימת להחזיר איתו את הגירעון לשיח הכלכלי. לאור החולשה השלטונית, הרשימה מבטאת בדרכים שונות את חוזקה היחסי של הפקידות הבכירה במשרד האוצר, וחוזקם של האוליגרכים הישראליים כדוגמתם של נוחי דנקנר, יצחק תשובה, עידן עופר וצדיק בינו, שקונים כל מה שזז בסכומי עתק".

"המפץ הגדול של ועדת בכר ממשיך לתת את אותותיו - בעלי בתי השקעות פרטיים, שהיקף הכספים שהם מנהלים ושווי עסקיהם גדלו במאות אחוזים (לפחות) בשנה האחרונה, נכנסו לראשונה לרשימה. הבנקים לא נחלשו במיוחד, אבל שחקנים חדשים צוברים נכסים בהיקף שהיה שמור עד כה רק להם ולחברות הביטוח - והנהנים העיקריים הם הלקוחות, שזוכים לניהול מקצועי יותר של כספם", הוסיף דגן.

את העשירייה הראשונה סוגרים נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד נשיא סוריה באשר אסד ומנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. במערכת מגזין TheMarker אומרים שההשפעה שלהם תהיה, כנראה, בעיקר על תקציב 2007, שצפוי שוב לחזור להיות ביטחוני מעיקרו ולא חברתי. זהו כמובן התסריט האופטימי. בתסריט הפסימי, ההשפעה על התקציב תהיה ארוכת טווח, וברור שלמלחמה נוספת באחת החזיתות הללו יהיו השפעות דרמטיות בהרבה מאשר השפעה על התקציב גרידא.

הדירוג המלא יופיע במגזיןTheMarker - גיליון חודש ספטמבר, שיוצא לאור הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully