וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הסתדרות הפקידים: נפרוש מההסתדרות

עינב בן יהודה

6.9.2006 / 16:33

הסתדרות הפקידים מונה כ-220 אלף עובדים. הודעתו גרמה לזעזוע בהסתדרות שטוענת כי הצעד לא אפשרי ללא חתימות כל החברים

ליאון מורוזובסקי, יו"ר הסתדרות הפקידים, מודיע היום על צעד חסר תקדים - פרישתה של הסתדרות הפקידים, המייצגת כ-220 אלף עובדים, מההסתדרות הכללית. הסתדרות הפקידים, ששינתה את שמה להסתדרות המעו"ף, מאגדת את עובדי הרשויות המקומיות, העיריות, המועצות האזוריות, איגודי הערים לכבאות, המועצות הדתיות, עובדי התאגידים הציבוריים, עובדי רשתות השיווק ועובדי הבנקים.

לאחרונה פורסם ב-TheMarker כי קיים מתח בין מורוזובסקי ובין יו"ר ההסתדרות עופר עיני, וכי מורוזובסקי החליט להיעזר בשירותי דוברות וייעוץ אסטרטגי חיצוניים.

היום יוצא מורוזובסקי במתקפה קשה נגד העומדים בראש ההסתדרות: "הגענו לשפל חסר תקדים. סדר העדיפויות של ההסתדרות הכללית מוטעה מן היסוד. אלפי עובדים נשארים ללא ביטחון כלכלי, ללא פרנסה וללא יכולת להגן על זכויותיהם. ההסתדרות הכללית איננה מייצגת באופן הולם את מאבקם של עובדי הרשויות המקומיות, ששכרם מולן חודשים ארוכים וההפקדות לקרנות הפנסיה וההשתלמות מועברות באיחור של חודשים ארוכים ואפילו שנים. בשל סדרי עדיפויות בלתי רציונליים, מזניחה ההסתדרות הכללית את חברינו. ההסתדרות הכללית אינה עוסקת עוד באופן רציני בייצוג העובדים, בהגנה על האינטרסים שלהם ובפעילות של איגוד מקצועי". עוד טוען מורוזובסקי, כי ההסתדרות אינה דואגת לשמור על החברים הקיימים, ואינה עושה פעולות שנועדו לגייס חברים חדשים לשורותיה. "העובדים המיוצגים על ידינו משלמים דמי חבר בסך של כ-120 מיליון שקל בשנה, אולם רוב הסכום הזה מופנה לעסקנות ולפעילויות צדדיות שאינן משרתות את צרכי העובדים". לדברי מורוזובסקי, הוא מנסה זה זמן רב לדון בנושא עם יו"ר ההסתדרות, אך לטענתו כל הניסיונות להנהיג שינוי כלשהו נתקלו בסירוב מוחלט.

יו"ר ההסתדרות: "מדובר בגימיק"

האם יכול מורוזובסקי להחליט בשם כל העובדים אותם הוא מייצג על פרישה מההסתדרות? מההסתדרות נמסר כי המהלך עליו החליט מורוזובסקי נוגד את חוקת ההסתדרות. "כדי להקים איגוד עובדים חדש, שהוא המהלך עליו מודיע כעת מורוזובסקי, עליו להתפטר מתפקידו בהסתדרות ולהחתים את כל אחד מ-220 אלף העובדים הנמנים על הסתדרות המעו"ף, כי הם מצטרפים לאיגוד החדש כחברים", כך נמסר מההסתדרות.

עיני הוסיף כי מדובר בגימיק בו נוקט מורוזובסקי, שנפגע מהחלטתו לטפל באופן אישי במשבר הרשויות. "במשך 10 שנים משמש ליאון כיו"ר הסתדרות המעו"ף. המשברים קרו בתקופתו. החלטתי להתערב במשבר באופן אישי ולאון נפגע. אני אפתור בעיית העובדים ברשויות על אפו ועל חמתו. זכויות העובדים ברשויות חשובות יותר מהאגו שלו שנפגע", אמר עיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully