וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: לב מלאכותי יושתל בחולים סופניים

6.9.2006 / 6:07

מנהל המזון והתרופות האמריקאי יאפשר לחולי לב העומדים למות לעבור השתלת לב מלאכותי, שעשויה להאריך את חייהם בכ-5 חודשים

חולי לב, שצפי חייהם אינו עולה על חודש והם אינם זכאים להשתלת לב, יוכלו לעבור השתלה של לב מלאכותי, כך קבעו אתמול בכירים במערכת הבריאות בארה"ב. זאת, למרות שחבר יועצים למנהל המזון והתרופות האמריקאי ייעץ שלא לאשר השתלת לב מלאכותי אף לחולים אשר נותרו להם מספר שבועות בלבד לחיות.

הלב המלאכותי עשוי מפלסטיק וטיטניום, וגודלו כגודלה של אשכולית. השתלתו מאריכה את חיי החולה במספר חודשים בממוצע, ועלותה כ-250 אלף דולר. בכיר המנהל המזון והתקופות, ד"ר דניאל שולץ, אמר כי המנהל החליט לאשר את ההשתלות על אף המחיר הכלכלי והסיכון הרפואי כיוון שהתועלת עבור חולים על סף מוות מצדיקה את העלות. לדבריו, "עבור חולים העומדים למות, הסיכוי לזכות בעוד מספר חודשים בקרב משפחתם וחבריהם שווה כל סיכון וכל עלות".

במחקר שנערך לקראת ההחלטה, עברו 14 נבדקים, חולי לב אשר עמדו בקריטריונים המחמירים, את ההשתלה. בממוצע האריך הניתוח את חיי המושתלים בפחות מחמישה חודשים. שניים מהם מתו במהלך הניתוח, שניים נוספים מתו פחות מחודשיים אחריו, והחולה ששרד את פרק הזמן הארוך ביותר אחרי ההשתלה חי 17 חודשים נוספים אחרי הניתוח. רק אחד מהמושתלים שוחרר מבית החולים לביתו אחרי הניתוח.

בכירים במנהל המזון והתרופות אמרו כי אישור השימוש במתקן לשימוש מוגבל הוא צעד חשוב להשלמת השאיפה ארוכת השנים להכניס לשוק השתלת לב מלאכותי, והביעו תקווה כי בעתיד תתאפשר הארכת משך החיים של מושתלי הלב המלאכותי והוזלת התהליך. יו"ר החברה המייצרת את המתקן אמר כי החברה עובדת על גרסה משופרת, אשר אמורה לצאת לשוק עד 2008. המתקן החדש צפוי לשקול כשני שליש ממשקלו של המתקן הנוכחי, ועשוי להאריך את חיי המושתלים בחמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully