וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בחלל: מסיבת תה מאלזית

6.9.2006 / 0:04

את התה המסורתי יכין אסטרונאוט מלזי שיטוס לחלל בעוד כשנה. בכך מקווים המלזים לגרום לעולם להתוודע למסורת המלזית

האסטרונאוט המלזי שישוגר לחלל ב- 2 בספטמבר בשנה הבאה עתיד להכין, לראשונה בחלל, את המשקה הלאומי האהוב- תה טאריק.

"הניסוי הפיזיקלי הוא לראות מה יקרה לתה טאריק בחלל" אמר השבוע, ברצינות תהומית, עומר חניף, ראש התוכנית המלזית לבחירת אסטרונאוטים אחרי שנותרו שני מועמדים סופיים לצאת למשימה. יותר מ 12 אלף מלזים הציעו את מועמדותם להיות האסטרונאוטים המלזים שיטוסו לחלל על החללית הרוסית. מתוכם הגיעו לשלב הראשון של מבחני הכושר רק 894 נשים וגברים.

הכנת תה טאריק היא בעייתית ויכולה להיות מסוכנת גם בסיוע כוח המשיכה. המלזים עושים זאת על ידי מזיגת תה חלבי בזריזות מכלי אחד שמוחזק ביד אחת למעלה, אל כלי שני שמוחזק ביד השניה למטה ובכך יוצרים שכבה נפרדת של קצף. פאיז קאליד, אחד משני המועמדים למסע, אמר כי הכנת תה טאריק בחלל תעורר את תשומת הלב העולמית אל המנהגים המלזים: "תה טאריק הוא אחד מסמליה של מלזיה וזה חשוב להביא לחלל משהו כזה כדי שהעולם ילמד על מדינתו".

רוסיה הציעה למלזיה מסע לחלל בחינם כבר לפני שלוש שנים כדי להמתיק את הגלולה של עיסקת מכירת מטוסי קרב מתוצרת רוסית בעלות של 900 מיליון דולר. ביום שני, ראש הממשלה המלזי עבדאללה אחמד באדאווי הכריז על שמותיהם של שני המועמדים הסופיים למשימה: שייח מוזספר שוקור, רופא במקצועו ופאיז, רופא שיניים צבאי, שניהם מוסלמים. מומחי חלל רוסיים יבחרו אחד מהשניים אבל המועמד שיבחר לא יהיה המוסלמי הראשון שזכה להגיע לחלל. את התואר המכובד כבר קטף נסיך ערב הסעודית, סולטן בין סלמן, שטס לחלל בשנת 85 על מעבורת החלל דיסקאברי יחד עם עוד שישה אסטרונאוטים אמריקאים וצרפתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully