וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: גיל האב משפיע על הסיכוי לאוטיזם

5.9.2006 / 18:57

ילדים שנולדו לאבות מעל גיל 40 נמצאים בסיכון גבוה פי 5.75 ללקות באוטיזם. המחקר מתבסס על בדיקות שנערכו בילדים ישראלים

ילדים שנולדו לאבות בני 40 ומעלה נמצאים בסיכוי גבוה יותר להפוך לאוטיסטים, כך עולה מממצאי מחקר שפורסם היום.
יוזמי המחקר, חוקרים מבי"ס לרפואה "מאונט סיני" בניו יורק וחוקרים מהמכון הפסיכיאטרי "קינגס קולג'" בלונדון אמרו כי " המחקר מהווה ראיה משכנעת ראשונה להיותו של גיל מתקדם של אב התינוק גורם סיכון להיווצרות הפרעת ה[[אוטיזם]]".

המחקר עקב אחרי אלפי ילדים שנולדו בישראל במהלך שנות ה-80. ממצאי המחקר מבוססים על נתוני הבדיקות הרפואיות שעברו תינוקות אלה בהגיעם לגיל 17 במסגרת זימוני צו ראשון. בבדיקות אלה, עוברים המועמדים לגיוס גם בדיקות גופניות וגם בדיקות פסיכיאטריות שבמהלכן מתגלה כל הפרעה שהיא, בין השאר גם אוטיזם.

מהמחקר עולה כי "לצאצאיהם של גברים מעל גיל 40 יש סיכוי גדול פי 5.75 ללקות באוטיזם ביחס לצאצאיהם של גברים עד גיל 30" לעומת זאת, קבע המחקר כי לגיל האם אין השפעה על הסיכוי ללקות בהפרעה.

הפרעת האוטיזם מתבטאת בתסמינים קלים כמו נטיה להתבודד ולסלוד מחברה, התסמינים הקשים יותר יכולים לגרום לחזרה על תנועות, להתנהגות מסוכנת ולעיתים גם לפיגור שכלי.

שכיחותה של הפרעת האוטיזם עולה בהתמדה והיא פוגעת ב-50 מתוך 10,000 ילדים הנולדים בארה"ב, לפי המחקר נתון זה מושפע בחלקו מהעובדה שהמודעות לבעיה ודרכי האבחון השתנו בשנים האחרונות.
המחקר קבע כי ישנם מספר גורמים גנטיים שיכולים להיות הסיבה לכך שגיל האב מגביר את הסיכוי לאוטיזם, אחד מהם הוא היווצרות מוטציות בתאי זרע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully