וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: ישראל טרם השלימה הנסיגה מדרום לבנון

30.5.2000 / 8:52

כוננות גבוהה בצה"ל מפני כוונת החיזבאללה לבצע פיגועים בהר דב

שליח האו"ם טריה לארסן אמר אתמול כי ישראל טרם השלימה את נסיגתה מכל האדמות הלבנוניות. מבדיקות שעורכים צוותי האו"ם העוסקים בסימון הגבול עם לבנון, עולה כי ישנן 17 נקודות בהן ישראל עדיין נמצאת על אדמת לבנון. בדו"ח האו"ם אין התייחסות לאזור שבעא במורדות המערביים של החרמון.

על פי הדו"ח, ב- 6 נקודות גבול יש הפרות 'זניחות', בין 25 ל- 50 מטר בלבד, בעוד שב-11 נקודות הגבול הנוספות יש הפרות של 300 עד 500 מטר. ההפרות המשמעותיות ביותר הן באזור נאקורה, עלמא אלשעב, כפר קילא ואלעדיסה. האו"ם העניק לישראל ארכה בת שבעה ימים לסגת מאזור נאקורה.

גורמים בצה"ל מעריכים כי החיזבאללה ינסה לערוך פיגועים באזור הר דב, בטענה שישראל צריכה לסגת מחוות שבעא שלמרגלות ההר. צה"ל הגביר את כוננות חייליו בגזרה. גורם צבאי בכיר אמר ל"מעריב" כי הארגון ממשיך לקבל משלוחי נשק מאיראן.

בראיון לעיתון הרוסי "ורמיה נובוסבטי" הצהיר מזכ"ל החיזבאללה כי "כאשר יכבוש הארגון את ישראל נסלק את כל היהודים שהגיעו לא מזמן, כמו העולים מרוסיה".

הבוקר דיווח היומון הלבנוני "א-ספיר" כי צרפת תודיע היום לאו"ם על החלטתה להשתתף בכוחות יוניפי"ל שיתפרסו על גבול ישראל-לבנון בתקופה הקרובה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully