וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת דנה בתקנות צער בעלי חיים

5.9.2006 / 17:09

התקנות קובעות את חובת הבעלים לספק לחיית המחמד שלו תנאים הולמים. הן יעסקו גם בבע"ח בגני חיות, בפינות ליטוף ובפינות חי

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת דנה היום בבקשת משרד החקלאות לאשר את תקנות צער בעלי חיים בנושא החזקת בעלי חיים. מטרת תקנות אלה היא לקבוע את חובת בעליו של בעל חיים לספק לו תנאי מחיה הולמים - תנאים פיזיים, מזון, טיפול רפואי ועוד.

כיום אין הוראות מפורטות באשר לאופן בו יש להחזיק בעלי חיים. זאת על אף שחוק צער בעלי חיים, שעל פיו היה על שר החקלאות להתקין תקנות בנושא זה, חוקק כבר לפני 12 שנה. העדר הוראות אלה מקשה על אכיפת הוראות החוק, שאמורות למנוע סבל מבעלי חיים. רק כעת העביר משרד החקלאות לאישור הוועדה את התקנות בנושא, ובשלב זה מוצעות תקנות רק בנושא החזקת בעלי חיים שאינם חיות משק.

ארגוני בעלי החיים ביקשו לקבוע הוראות שיחולו על כלל בעלי החיים, ובמיוחד על חיות משק - שהן מרבית בעלי החיים עליהם חל החוק, ומאחר ששם הדבר נדרש במיוחד למניעת סבל בעלי החיים. במסגרת התקנות, ייקבעו התנאים להחזקת בעלי החיים בגני חיות, בחנויות לממכר חיות מחמד, בפינות חי ובפינות ליטוף.

בין השאר, קובעות התקנות כי בעל החיים יימצא במרחב מחיה מאוורר, והוא לא יהיה חשוף לתנאי אקלים ותאורה שחורגים באופן קיצוני מהתנאים המתאימים לסוגו. התקנות קובעות את איכות הטיפול הרפואי, המזון ההולם שיש לתת לבעלי החיים, כל אחד על פי סוגו, גודל ותנאי המתקן בו ישהה בעל החיים ועוד.

יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, אמר כי "מדינת ישראל כמדינה יהודית מחויבת לנושא צער בעלי חיים. זוהי רק תחילת הדרך. אני מבקש ממשרד החקלאות להגיש לוועדה הצהרת כוונות ולוח זמנים סביר להחלת התקנות על כל סוגי בעלי החיים. בנוסף, לקראת הישיבה הבאה, שתתקיים עם תחילת מושב החורף, אני מבקש ממשרד החקלאות לבוא בדברים עם המשרד לאיכות הסביבה ונציגי הארגונים למען בעלי חיים ולהביא לנו עמדה מוסכמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully