וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מרדכי: כוכי ואיציק נפרדים

30.5.2000 / 7:22

טיוטת כתב האישום שנחשפה מפרטת שורה של עבירות מין בהן מואשם השר

כוכי ואיציק מרדכי נפרדים אחרי שנתיים וחצי של חיי נישואין. "ידיעות אחרונות" מדווח כי היום תעזוב כוכי את בית הזוג במוצא ותעבור להתגורר עם אימה ביבנה. על פי הידיעות כוכי מתכוונת להתחיל בהליכי הגירושין בזמן הקרוב.

כוכי המתינה עד החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד בעלה ורק אז החליטה על הפרידה. לפי מקורבי הזוג ההחלטה על הפרידה היתה משותפת.

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, העביר אתמול לכנסת את בקשת הסרת החסינות של איציק מרדכי. ההליך נועד לאפשר את פתיחת ההליך המשפטי נגדו על מעשה מגונה, מעשה מגונה בכח והטרדה מינית. ככל הנראה תאושר הסרת החסינות בהליך מזורז.
בבקשתו ציין רובינשטיין כי במידה שההאשמות נכונות, יש לקעקע את תופעת ההטרדה המינית בידי נושאי תפקידים בכירים.
בתגובה הודיע פרקליטו של מרדכי, עו"ד דן שיינמן, כי השר לשעבר לא יתנגד להסרת החסינות.

מרדכי התפטר שלשום מתפקידו כשר התחבורה אחרי שהישעה עצמו מהתפקיד עם חשיפת הפרשה. הוא עזב גם את תפקיד יו"ר מפלגת המרכז והוחלף על ידי אמנון ליפקין-שחק.

כזכור, נגד מרדכי הוגשה תלונה על ידי עובדת משרדו על הטרדה מינית. התלונה הובילה לתלונות נוספות מצד נשים הטוענות כי מרדכי הטרידן בעבר ואף עשה בהם מעשים מגונים. מרדכי טען כי מדובר בהאשמות שווא.

"התחכך במכנסיה עד שהגיע לסיפוק"

טיוטת כתב האישום מגוללת שורה של העבירות מין בהן מואשם יצחק מרדכי.

לפי כתב האישום בהיותו אלוף פיקוד צפון הזמין מרדכי את אחת המתלוננות, ששירתה בלשכתו, לביתו בתואנת שווא כי חברתו נמצאת בדירה. כאשר נכנסו לדירה הלך מרדכי למקלחת ויצא משם כשלגופו מגבת בלבד. הוא ניסה להפשיט את המתלוננת ודרש שתאמר לו "מילים טובות", בזמן שהוא מונע ממנה להשתחרר מאחיזתו. נוסף לכך חיכך הנאשם את איבר מינו במכנסיה של המתלוננת עד שהגיע לסיפוק. המתלוננת פרצה מהבית בוכיה. במקרה זה מואשם מרדכי במעשה מגונה בנסיבות מחמירות.

במקרה אחר, כשכיהן מרדכי כשר ביטחון, הזמין לדירתו את המתלוננת השניה וניסה להכניס את ידו לחזייתה. לאחר התנגדותה של המתלוננת ומחאותיה החריפות דרש ממנה מרדכי לעזוב את הבית.
מרדכי מואשם במעשה מגונה על המקרה הנ"ל.

באוגוסט 99' ניסה הנאשם ליצור מערכת יחסים קרובה עם המתלוננת שעבדה בלשכת, בזמן שהיה שר התחבורה. מרדכי נהג להחמיא למתלוננת על מראה ובאחת הפעמים שהזמין אותה ללשכתו, הכניס את ידו לחולצתה. בפעם אחרת הזמין אותה לשבת על הספה בלישכתו, משסירבה השכיב אותה על הספה, הכניס את ידו מתחת לחולצתה וליטף את ביטנה. המתלוננת הצליחה להשתחרר מאחיזתו ולצאת מהחדר. על מעשים אלו מואשם מרדכי במעשה מגונה בנסיבות מחמירות והטרדה מינית.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully