וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפלפים במיל'

נורית אמיתי

4.9.2006 / 23:35

נורית אמיתי מבקשת מחלוץ לא להיכנע לחונטה הצבאית הקוראת לו להתפטר. אם בלהחזיר ציוד עוסקים, יש עוד כמה שלמרות שאין להם קיטבג צה"לי – צריכים ללכת הביתה

אלוף במיל', בוקר טוב

כמה קל להיות חכם על חלשים, וזה לא בגלל שהרמטכ"ל דן חלוץ חלש במהות או באופי. הוא חלש משום שהוא לא יכול לצאת ולומר לכם מה באמת הוא חושב עליכם ואיזה קצינים הייתם כשהתנהלתם בצד ההוא של הבור.

קל לדבר בחוץ ולתקשורת, שכל כך צמאה כעת למלחמות גנרלים מהעבר וההווה. אך קשה למי שבמדים להגיב מעבר לתגובה רשמית קצרה ורהוטה, שמסתכמת בדרך כלל בשתיקה. ממרום כס הרמטכ"לות, אי אפשר לומר מה שהיה נאמר בוודאי בחדרי חדרים, על ידי המפקד העליון של הצבא – נכון להיום.

בשבוע שעבר הופיעו הכותרות לפיהן קצינים בכירים במילואים, ביניהם גם אלופים, טעונים על הרמטכ"ל והתנהלות צה"ל בלחימה. היום אמור חלוץ להופיע בפניכם, בכנס אלופים וקצינים בכירים במילואים – על מנת לדון בלקחי המלחמה. הוא נותן לכם את הכבוד ואתם, לפני ששמעתם מה שיש לו לומר, כבר קוראים לו ללכת. אתם יודעים מהי זכות השימוע? לחבר טוב נותנים לפחות את זה.

בין חורצי הדין נמצא האלוף (במיל') אורי שגיא, לשעבר ראש אמ"ן, האלופים (במיל') יום טוב סמיה, דורון אלמוג, תא"ל גיורא ענבר ואחרים. לאורך המלחמה רבים מכם באתם ויצאתם מאולפני התקשורת, אחרי ייעוץ רב תחומי שהענקתם לעם ישראל בכל הנוגע לשדה הקרב האידיאלי, על פי דעתכם כמובן. אחרים דאגו להתגנב בלילות ללשכת שר הביטחון ולהביע את הגיגיהם בפני השר, שהוא קצת טירון בביטחון ונקלע לסיטואציה של מלחמה אמיתית עם הרוגים ופצועים ולא משחק מלחמה בקלפים עם הנכדים.

בינתיים, צה"ל נראה הגוף היותר רציני בכל מה שנוגע לבדק בית. שם כבר זה התחיל. בודקים, משווים, שואלים שאלות ושולחים מקצוענים לוודא מה באמת 'התפקשש' בדרך מהפיקוד לחזית. אם צריך להקים גוף של גנרלים שיקרא למישהו ללכת הביתה, הרי שלא רק לרמטכ"ל יש לכוון את הדברים. מישהו למעלה, בפיקוד העליון של המדינה, חייב לעשות גם כן חשבון נפש ולא לחכות שמישהו יראה לו את הדרך.

זה התחיל עם מינוי שר הביטחון, שנבע לאו דווקא משיקולים ענייניים, המשיך דרך פיטורי ראש המועצה לביטחון לאומי מעט לפני ההתרחשות בעזה ובצפון ונמשך בהתנהלות הכללית של קבלת ההחלטות המבולבלת משהו, בקרב הקבינטים השונים והעברת המסרים - כמו גם ההוראות - בדרך להפיכתם לפקודות מבצע ממוקדות.

היה לי נחת כששמעתי את האלוף (במיל') יורם (יה-יה) יאיר אומר כי "השטח רוחש מאוד, מפקדים בכירים שמדברים איתי מוטרדים מאוד ומחפשים דרך להשפיע. לי אין ציפיות מהדרג המדיני, אבל הצבא צריך להתנהל לפי נורמות אחרות לגמרי. יש לו קוד אתי שמחייב את כולם, מהרמטכ"ל ועד אחרון החיילים. עם זאת, אני לא קורא לרמטכ"ל להתפטר".

תגידו לי אלופים יקרים, מה שווה הדרג הצבאי, אם הדרג המדיני לא פועל בסבירות והחלטותיו לעיתים הן "על הפנים"? אבל זה לא ממש נעים 'לרדת' על הפוליטיקאים, שאולי עוד יבקשו מכם להיות חברים בוועדה פוטנציאלית שתתפרק אחרי יומיים, ואז תצברו עוד כמה נקודות חיוביות לרקורד הצבאי שלכם.

אבל מה לעשות? נשארתם מחוץ לתמונה, כי פשוט לא נזקקו לכם. לא נזקקו לכם, אולי משום שרובכם מהדור ש"עשה את לבנון", מאותם קצינים שישבו בשקט אחרי הנסיגה מלבנון ואפילו לא העזו לקרוא לגנרלים שבמדים ובחליפות (אלו שבמיל' ובפוליטיקה) להתעשת ולהביט צפונה, מחשש שמשם תיפתח הרעה.

אין קצין בוגר פו"מ, שאינו יודע כי ברגיעה מתארגנים. 6 שנים התארגנו ואתם ישבתם בשקט, עזרתם לגנרלים שהשתלבו בפוליטיקה לעשות את יומם ולומר את דבריהם, אבל אף אחד מהם לא התריע.

ואכן, כולכם הייתם חכמים במלחמה האחרונה. לא סתם קוראים לה מלחמת לבנון השנייה, כי היא בדיוק בתבניתה של הראשונה וכלום לא יצא ממנה. גם כוחות האו"ם המגיעים לשטח בימים אלו, ישתלבו בעוד תקופה קצרה באווירת השאנטי ולא ירחק היום שבו חיילינו ייאלצו להגיח למשימות מהאוויר, הים והיבשה. במקום הארור הזה מה שהיה הוא שיהיה, כל עוד לא יקום מישהו ויעקור את החיזבאללה מהמדינה הרופסת הזו ועל כך ההסטוריה כבר אמרה את שלה.

לכן, במקום להתארגן ולהקים צוותי חשיבה, משימה והתארגנות לשיקום הצפון על ידי גנרלים מנוסים, אתם מתייצבים בחזית שלא בונה שום דבר, דווקא בימים שבהם צריכים לקום מההריסות וללכת קדימה, להתחזק ולהתגבש.

יש לכם, אלופים יקרים, ניסיון של פעם עם הרבה ערכים וכוונות טובות, רק תכוונו אותו למקום הנכון. תחלקו את הצפון לאזורי משימה, תעבדו מול הרשויות בהכנה הנכונה של העורף ל(חס וחלילה) ההתרחשות הבאה, שכמו שכולם אומרים – בוא תבוא ובקרוב.

רציתם צבא אחר, אין לנו כזה. גם לא יוקם כזה בתוך יום. לכן לכו למקומות ששם תוכלו להואיל, כי למלחמות יהודים יש לנו כבר יותר מדי מועמדים.

תהיו אלופים בהישגים חברתיים וערכיים ותרגיעו את כל אלו שמנסים לגייס אתכם למען עתידם הפוליטי ואח"כ, כמו תמיד, ישכחו אתכם כי אחרי שהאלוף עשה את שלו הוא יכול ללכת.

ולך, רב אלוף דן חלוץ, תפוס אומץ בכנס, שבוודאי יהיה סגור לתקשורת. תאמר להם את האמת בפנים, כי בוודאי יהיה מישהו מצוייד ב'דור השלישי' שידאג להעביר הלאה את מה שתגיד, בשידור חי. ובקיצור, תראה שהכנפיים שלך יציבות והפעם – גם זו האחת לא רועדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully