וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: לעלות את המע"מ ל-16.5% לשנה אחת

4.9.2006 / 17:34

במחלקת המחקר של הבנק מתריעים מכל חריגה של הוצאות הממשלה המהיעדים שנקבעו למעט הוצאה נקודתית למימון עלויות המלחמה

מחלקת המחקר של בנק ישראל תומכת בהערכה כי נכון להגדיל באופן חד פעמי את הוצאות הממשלה כדי לממן את עלויות המלחמה, כך עולה היום מפרסום של הבנק המרכזי.

במחלקת המחקר כותבים כי המלחמה בלבנון הציבה בפני הממשלה את הצורך לממן את העלויות החד פעמיות של חידוש המלאים הצבאיים שנשחקו במהלכה, גיוס המילואים, שיקום הנזקים הפיסיים בצפון ופיצוי תושבי הצפון שנפגעו כלכלית בתקופת המלחמה ובעקבותיה.

מחלקת המחקר תומכת בהערכה כי נכון להגדיל באופן חד פעמי את הוצאות הממשלה כדי לממן את עלויות המלחמה, אך עם זאת מציינים בבנק כי כדי לשמור על הישגי הממשלה בבניית האמינות הפיסקלית, שחשיבותה גדלה על רקע הלחימה בצפון - יש להימנע מכל חריגה של הוצאות הממשלה האחרות מהיעדים שנקבעו.

לפיכך חשוב לדעת בנק ישראל להבטיח שתקרת גידול ההוצאות של 1.7%, שהועלתה רק לפני ארבעה חודשים, תישמר - פרט לעלויות הספציפיות של המלחמה.

במחלקת המחקר ממליצים להגביל את גידול הגירעון ב-2007 באמצעות העלאת שיעור מס הערך המוסף ל-16.5% בהוראת שעה עד סוף 2007. כך לדעתם ימומן רוב הגידול החד פעמי בהוצאות בגין המלחמה. צעד זה יקטין את החריגה המתמשכת של הגירעון מהנורמות המקובלות בעולם, ובכך יחזק את האמינות של מחויבות הממשלה ליעדים ארוכי הטווח שקבעה למדיניות הפיסקלית, סבורים בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully