וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום ביניים של הכוח הרב לאומי בלבנון

4.9.2006 / 17:05

קטאר תהיה המדינה הערבית הראשונה בכוח. ישראל מסרבת להשתתפות מלזיה בכוח. מתלבטות: אוסטרליה, מרוקו ופקיסטן

לקראת מליאת חודש להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם על הפסקת האש בלבנון, נראה שמדינות העולם לא באמת ששות לנחות באזור. סיכום ביניים של ההתגייסות הרב לאומית מגלה כי עד כה גייסו מדינות העולם כ-10,000 חיילים ממספר מדינות. על פי החלטת האו"ם 1701 הכוח הרב לאומי, ימנה 10,000 עד 15,000 חיילים.

קטאר תהיה המדינה הערבית הראשונה שתשלח כוחות לדרום לבנון. על פי הודעת השלטון בקטאר, המדינה תשלח 200-300 חיילים. ישראל הודיעה כי לא תתנגד, מאחר ששתי המדינות מנהלות קשרים בדרגים נמוכים.

בלגיה, שהודיעה כי תשלח כוח משמעותי ללבנון, תתרום לכוח הרב לאומי עד 394 חיילים, שיעסקו בסיוע רפואי ושיקום האזור. בורונדי תשלח לכוח הרב לאומי 200 חיילים. פינלנד הודיעה היום כי תתרום לכוח 250 חיילים. פולין תגדיל את מספר חייליה ל-500. כיום נמצאים בלבנון 214 חיילים מפולין.

פורטוגל תשלח 140 חיילים. סלובניה הודיעה כי תתרום לכוח הרב לאומי 10 עד 20 חיילים. בולגריה הודיעה כי תשלח 50 רופאים או חיילים. גם ניו זילנד מוכנה לתרום חיילים לכוח הרב לאומי, אך הודיעה כי כל תרומה תהיה קטנה בשל עומס המשימות בהם היא לוקחת חלק כבר היום.

האיטלקים באים

צרפת, שתפקד על הכוח עד שנת 2007 לבקשת מזכ"ל האו"ם, תשלח בסך הכל 2,000 חיילים. בתחילה התכוונה צרפת לשלוח 400 חיילים, אך הביקורת הבינלאומית הכניעה את ראשי המדינה, ולבסוף הוחלט על שליחת מספר כולל של 2,000 חיילים.

איטליה, שתיקח את הפיקוד על הכוח הרב לאומי ב-2007, תשלח את מספר החיילים הגדול ביותר, כ-3,000 חיילים. כוחות ראשונים כבר החלו להגיע ללבנון.

גרמניה תתרום לכוח הרב לאומי 1,200 חיילים, רובם מחיל הים. קאנצלר גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי שליחת הכוח מוטלת בספק משום שלא התקבלה בקשה רשמית מלבנון.

אינדונזיה הציעה לשלוח 1,000 חיילים, מהם 150 מהנדסים, שיסייעו בעבודות השיקום. ממשלת אינדונזיה הודיעה כי החיילים יוכלו להגיע למדינה באמצע אוקטובר. ספרד הודיעה כי תשלח לדרום לבנון 1,100 חיילים, אך המהלך טעון אישור של הפרלמנט.

דנמרק תשלח 3 ספינות, בריטניה תשלח ספינה, שמונה כלי טייס, ותאפשר שימוש בנמל שלה בקפריסין. בולגריה תשלח ספינה. בלגיה תשלח מספר רכבים משוריינים. יוון הודיעה כי תשלח ספינה, מסוק ואנשים לאיוש המפקדה הראשית. כמו כן תשלח המדינה נושאת טנקים לצורך העברת סיוע.

מלזיה מעוניינת לשלוח 1,000 חיילים לכוח הרב לאומי, אך ישראל מתנגדת לכך משום שאין בין המדינות קשרים דיפלומטיים. שבדיה ונורבגיה ישלחו לדרום לבנון כוחות ימיים. טורקיה תדון בשליחת חיילים לאזור בימים הקרובים. ארצות הברית הודיעה כי תהיה מוכנה לשלוח לדרום לבנון תמיכה לוגיסטית.

המדינות שעדיין לא הכריעו האם להצטרף לכוח הרב לאומי הן אוסטרליה, בנגלדש, אירלנד, מרוקו ופקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully