וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר השיפוץ בהיכל התרבות

4.9.2006 / 10:46

התכנית, על פיה תוגבה התקרה וישופץ ההיכל ע"מ לשפר את האקוסטיקה, אושרה למרות התנגדות ציבורית נרחבת במועצת העיר ת"א

מועצת עיריית תל אביב אישרה הערב את תוכניות השיפוץ להיכל התרבות, חרף התנגדות אדריכלים ותושבים רבים. על פי התוכנית ישופץ אולם ההיכל ותוגבה תקרתו. כמו כן בחדר האמנים תבנה קומה נוספת. עלות השיפוץ המתוכנן נאמדת בכ-45 מיליון שקלים.

בארגונים לשימור מבנים אומרים כי שיפוץ ההיכל מסכן את מעמדה של תל אביב כעיר מורשת עולמית, כפי שהוכרזה על ידי אונסק"ו.

מהנדס העיר, חזי ברקוביץ', הציג ביום חמישי האחרון את תוכנית השיפוצים המתוקנת של ההיכל, והסביר כי מרבית החריגות - הן במבנה החיצוני והן במבנה הפנימי - הן מזעריות ותואמות את הערכים הבינלאומיים של אונסק"ו. תוכנית השיפוץ המתוקנת אמורה, לדבריו, לשפר את האקוסטיקה של היכל התרבות.

שניים מחברי הוועדה שעבדה על השינויים, טרנר ובר-אלי, הביעו בחמישי האחרון התנגדות לתוכנית. במכתב ששלחו לפני שבוע לברקוביץ' טענו השניים כי המסמכים שהפיץ לקראת הדיון "אינם משקפים את החלטת הוועדה הישראלית למורשת עולמית".

התכנית אינה עולה בקנה אחד עם הכרזת אונסק"ו

במרץ האחרון הבהיר מנהל המרכז למורשת עולמית באונסק"ו האדריכל פרנצ'סקו בנדרין לראש עיריית תל אביב רון חולדאי כי המרכז מגבה את כל החלטות הוועדה הישראלית למורשת עולמית בסוגיית תוכנית השינויים בהיכל התרבות בתל אביב.

זאת, לאור החלטה שהתקבלה בדצמבר 2005 ובה קבעה הוועדה הישראלית כי תוכנית השינויים שהעירייה והתזמורת הפילהרמונית מקדמות אינה עולה בקנה אחד עם תנאי ההכרזה על "העיר הלבנה" של תל אביב כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully