וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: הדיווחים על החזרת החטופים שגויים

4.9.2006 / 7:56

עיתון בקטאר דיווח שגלעד שליט ישוחרר תוך 48 שעות, ובמסגרת העסקה תשחרר ישראל אסירים ותפסיק הפעילות הצבאית בשטחים

ראש הממשלה אהוד אולמרט הגיב בוועדת החוץ והביטחון לדיווחים על עסקאות שנרקמות לשחרור החיילים החטופים ואמר כי "כל מה שמתפרסם על החטופים והחזרתם אינו נכון. אנחנו ממשיכים במאמצים, אבל מה שנאמר לא היה ולא נברא", דברי אולמרט שהובאו בגלי צה"ל.

העיתון "א-שארק" היוצא לאור בקטאר דיווח הבוקר כי הושגה עסקת חבילה כוללת, במסגרתה ישוחרר גלעד שליט ובתמורה ישוחררו 1,400 אסירים פלסטינים. לפי הנאמר בעיתון, העסקה תצא לפועל תוך 48 שעות. בין השאר סוכם בעסקה כי ישראל תשחרר כספים לרשות הפלסטינית, תפסיק הפעילות הצבאית בשטחים ותשחרר השרים וחברי הפרלמנט הפלסטיני. הפלסטינים, מצדם, יתחייבו במסגרת העסקה להפסיק את פיגועי ההתאבדות ואת ירי טילי הקסאם לישראל.

פרטי העסקה מופיעים במסמך שנשלח מרמאללה לראשי הארגונים הפלסטינים בדמשק. דווח כי גורמים רבים, ביניהם טורקיה, מצרים, ירדן, סעודיה וקטאר לקחו חלק בעסקה כמו גם גורמים ערביים אחרים וכן גורמים מערביים.

מטרת העסקה, על פי העיתון, היא להציל את הרשות הפלסטינית מקריסה כלכלית ולהעלות אותה מחדש על המסלול.

בקול ישראל דווח, כי העיתון "א-שארק" שדיווח הבוקר על העסקה הוא אינו עיתון שולי, אלא מערכת עם קשרים חזקים לארגונים הפלסטינים בסוריה. המסמך שדווח עליו הבוקר הגיע למערכת העיתון מאותם גורמים פלסטינים. עם זאת, נאמר כי הכתב שחתום על הידיעה אינו מוכר ולכן יש לקחת את הדיווח בעירבון מוגבל, במיוחד בימים שבהם ישנם גורמים רבים עם אינטרסים להפיץ מידע לקוי אודות החטופים ועסקאות השחרור שלהם.

כתבי "הארץ" אבי יששכרוף, אלוף בן ועמוס הראל:

בישראל ובארגון חמאס הכחישו אתמול את הפרסומים על התקדמות במגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. לדברי מקורות מדיניים וביטחוניים בישראל, הפרסומים שלפיהם ישראל העבירה לחמאס, באמצעות מצרים, הצעה מפורטת לשחרור אסירים פלסטינים בתמורה לשליט אינם נכונים.

"לא תהיה שום הצעה, לפני שנקבל מידע מוסמך על גורלו של שליט ונדע אם הוא בחיים", אמרו המקורות, "איש מהמתווכים לא ראה אותו עד היום. אנחנו רחוקים עדיין מפריצת דרך, אפילו קטנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully