וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרינססה תגיע לישראל מכיוון סוריה ולבנון

3.9.2006 / 16:55

לא מדובר בשליחת או"ם או נציגה דיפלומטית, אלא בחסידה הממושדרת הראשונה בעולם שתגיע מחר לישראל, זו הפעם ה-13

מחר אמורה להגיע לישראל פרינססה, החסידה הממושדרת הראשונה בעולם, אשר שרדה את מסעות הנדידה במשך 13 שנים. מדובר בשיא עולמי של מעקב אחר אותה ציפור. בפרויקט המשותף למרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון ומכון פלוק בגרמניה, מושדרו עד היום 120 חסידות שפרינססה היא אחת מהן.

פרינססה, אשר יצאה לפני עשרה ימים ממקום קינונה בכפר קטן בגרמניה, הספיקה לעבור במסעה כבר את פולין, סלובקיה ורומניה. בשעות אלה היא עפה בשמי תורכיה ומחר היא תגיע לישראל- דרך סוריה או דרך לבנון. פרינססה ממשיכה בדרכה לדרום אפריקה, שם היא שוהה למשך חודשי החורף, וחוזרת לישראל בסביבות מרץ בנדידת האביב בדרכה צפונה בחזרה לגרמניה. עד היום עברה פרינססה בנדידותיה למעלה מ 240,000 ק"מ.

הציפורים הנודדות עומדות בפני סכנות גדולות במהלך הנדידה: ציד, הרעלות, הסתבכות ברשתות דייגים, תשישות קטלנית ועוד. פרינססה, חסידה אמיצה, עמדה בכל אלה במשך למעלה מעשור והצליחה לשרוד. אולם פרינססה לא לבד - במהלך עונת הנדידה חולפות מעל ישראל כ- 600,000 חסידות.

מספר עובדות על פרינססה

* היא לפחות בת 15 שנה. מישדרו אותה כשכבר היתה בוגרת, בת בערך כשנתיים. אורך החיים של חסידות נע בין 15-20 שנה.

* היא אמא ללא מעט צאצאים. לפרינססה יש למעלה מ-25 צאצאים. בעונת הקינון האחרונה בקעו בקינה שלושה גוזלים. הגוזלים, אגב, לא נודדים בצמוד אל האם, בנדידה כל ציפור היא לעצמה.

* היא מאד מחוזרת. בן הזוג הנוכחי של פרינססה הוא בן-זוגה השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully