וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול מכללות: יריית פתיחה

יובל גפן

3.9.2006 / 14:56

יובל גפן מסכם מחזור ראשון עשיר, ומסמן את אלה שעוד יגיעו רחוק. נצחונות לאוהיו סטייט, ווסט וירג'יניה, אובורן - וגם USC

משחקי השבוע הראשון בקולג'ים התחילו, ולמרות שתוצאות השבוע הראשון אף פעם לא מנבאות את העתיד לבוא, אפשר כבר לומר בוודאות שטקסס, אוהיו סטייט, ווסט וירג'יניה, אובורן ואפילו דרום קליפורניה נראות פשוט מצויין. אז יאללה, לעסק:

אוהיו סטייט (1) - נורת'רן אילינוי 12:35. עושה רושם שהטריו: טרוי סמית (קווטרבק) אנטוניו פיטמן (רנינגבק) וטד ג'ין ג'וניור (תופס) יהיה בלתי ניתן לעצירה השנה. נכון, אלו רק נורת'רן אילינוי החלשים, אבל שלושת השחקנים המובילים של אוהיו סטייט שיחקו בתאום כל כך מושלם והראו מספרים כל כך יפים, שלמעשה הצדיקו את כל ההייפ סביבם ערב תחילת העונה.

טרוי סמית מסר 18 מסירות מוצלחות מתוך 25 ל-298 יארד ושלושה טאצ'דאונים. אנטוניו פיטמן רץ 19 פעמים ל-113 יארד וטאצ'דאון אחד, וטד ג'ין ג'וניור תפס 4 תפיסות ל-123 יארד ושני טאצ'דאונים. הבעיה היחידה של אוהיו סטייט הייתה בהגנה. אין ספק שהקבוצה של לפני שנה לא הייתה מקבלת 12 נקודות מנורת'רן אילינוי החלשה. באוהיו סטייט רוצים להתייחס למשחק הזה כניסוי כלים לפני המפגש מול טקסס בשבוע הבא, כי במשחק הזה כל המכלול צריך לעבוד באופן מושלם, אחרת הלונגהורנס החזקים יצאו עם ניצחון.

נוטר דם (2) - ג'ורג'יה טק 10:14. נוטר דם עברה את המשוכה הקשה בדמותה של ג'ורג'יה טק כשידה על העליונה. זה לא הלך קל, אבל זה לא היה צפוי להיות קל מלכתחילה, כך שצ'רלי וייס וחבורתו ידעו מראש שבמוקש הזה הכי חשוב זה לחזור עם הניצחון, ופחות חשובה הדרך. למעשה, מי שניצחה לאירים את המשחק הייתה ההגנה לשם שינוי, שהצליחה להשאיר את ג'ורג'יה טק רק על 10 נקודות. בריידי קווין היה סולידי עם 23 מ-38 נסיונות בדרך ל246 יארד אבל בלי טאצ'דאונים. דריוס ווקר רץ 22 פעם ל-99 יארד וטאצ'דאון אחד, והתופס ראהמה מקנייט תפס 8 תפיסות ל-108 יארד. מן העבר השני, רג'י בל מסר ל 12 מ-24 נסיונות בדרך ל-140 יארד וטאצ'דאון אחד, וקלווין ג'ונסון התותח תפס שבע מסירות ל-111 יארד וטאצ'דאון.

המדורגת 3, טקסס, הביסה את מכללת צפון טקסס 7:56. אף אחד לא הודיע לקולט מקוי שהוא נכנס לנעליים מאוד גדולות. הקוורטרבק של טקסס לא התרשם מעזיבתו של אליל המקום, וינס יאנג, לטובת המקצוענים והציג מספרים נהדרים כבר במשחקו הראשון. מקוי מסר 12 מסירות מ-19 נסיונות ל-178 יארד ושלושה טאצ'דאונים. הוא גם הוסיף 4 ריצות ל-38 יארד וטאצ'דאון (מישהו אמר וינס יאנג?). ג'אמל צ'רלס רץ 14 פעם ל-77 יארד וטאצ'דאון, ולימאס סוואד תפס 5 מסירות ל-111 יארד ושני טאצ'דאונים. ההגנה של טקסס נראתה נהדר מול הקבוצה החלשה מצפון טקסס. נראה איך הם יסתדרו עם ההתקפה האימתנית של אוהיו סטייט במותחן של השבוע הבא.

ב-USC לא חושבים על הפסדים

המדורגת 4, אובורן, הביסה את וושינגטון סטייט 14:40. אובורן נראים טוב. לא לא, אובורן נראים נהדר. מי שפיקפק במיקום הגבוה של אובורן ערב תחילת העונה קיבל תשובה מוחצת כבר במשחקה הראשון. ברנדון קוקס מסר 11 מ-18 נסיונות ל-191 יארד וטאצ'דאון, וקני איירונס התותח רץ 20 פעם ל-183 יארד וטאצ'דאון. אובורן יאבקו השנה חזק על האליפות. באחריות.

המדורגת 5, ווסט וירג'יניה, הביסה את מארשל 10:42. בתחזיות שלESPN אמרו שזה המוקש של היום הראשון. הזהירו את ווסט וירג'יניה משאננות, ומספר אנשים אף אמרו שהשנה הקבוצות ילמדו את ווסט וי, אשר משחקה מבוסס על ריצה, ריצה, וגם ריצה. אבל שם כבר מזמן לא מתרגשים מתחזיות. לאחר שכל המומחים נתנו לג'ורג'יה עדיפות עליהם בשוגר-בול, והם החזירו להם עם נצחון משכנע, אף אחד כבר לא מזלזל בהם. פט וייט מסר שם 10 פעמים מ-14 נסיונות בדרך ל-168 יארד ושני טאצ'דאונים. הוא גם הוסיף 7 ריצות ל-48 יארד. אבל הסיפור של הערב הוא כמובן סטיב סלאוטן האלוהי (אחד המועמדים שלי לזכייה בהייזמן). סלאוטן רץ 33 פעמים ל-203 יארד, ושני טאצ'דאונים. סלאוטן, הפרשמן הכי גדול של 2005, עשה משחק שני ברציפות של למעלה ממאתיים יארד (בשוגר-בול הוא רץ ל204 יארד). אתם עוד תשמעו את השם הזה הרבה בשנים הקרובות.

המדורגת 6, דרום קליפורניה הביסה את ארקנסו (בארקנסו) 14:50. שני הקווטרבקים האחרונים של דרום קליפורניה, קארסון פאלמר ומאט ליינארט, שברו אין-ספור שיאי מכללה ואף זכו בהייזמן. אין ספק שהכניסה לתפקיד הקווטרבק של המכללה הזאת, הייתה כרוכה בהמון לחצים. ג'ון דיוייד בוטי עמד בלחץ הגדול הזה באופן יוצא מן הכלל. הוא מסר 24 מסירות מ-35 נסיונות ל-261 יארד ושלושה טאצ'דאונים. עמנואל מודי וצ'אנסי וושינגטון, אשר נכנסו לנעליים לא פחות גדולות (רג'י בוש ולנדל וייט), היו לא רעים כשרצו ל-58 ו-55 יארד בהתאמה. הבשורה הכי טובה לדרום קליפורניה היא שההגנה שלה נראתה נהדר, אחרי שחטפה 3 חטיפות אויריות.

בקטנה

המדורגת 7, פלורידה, ניצחה את סאות'רן מיסיסיפי 7:34. כריס ליק מסר 21 מ-30 נסיונות בדרך ל-248 יארד שלושה טאצ'דאונים וחטיפה. דאלאס בייקר תפס 9 מסירות ל-123 יארד וטאצ'דאון.

המדורגת 8, לואיזיאנה סטייט, הביסה את לואיזיאנה לאפייט 3:45. ג'אמרקוס ראסל הנהדר מסר 13 מ-17 נסיונות ל-253 יארד ושלושה טאצ'דאונים.

המדורגת 9, קליפורניה, הפסידה לטנסי 35:18. לאלו מכם שהתוצאה הזאת גורמת לפתיחת עיניים רחבה במיוחד, אין לכם סיבה להיות מופתעים. טנסי משחקת בבית הכי חזק במדינה, ה-SEC. לא פחות משש קבוצות משם מדורגות בין 25 הראשונות של דירוג המאמנים. הבית הוא הרבה יותר חזק מהפאק-10, ולכן זו לגמרי לא הפתעה שטנסי ניצחה. בטנסי, הקווטרבק אריק איינג' היה נהדר עם 11 מ-17 ל-291 יארד וארבעה טאצ'דאונים. רוברט מיאקם עזר לו עם 5 תפיסות ל-182 יארד ושני טאצ'דאונים. מן העבר השני, מרשואן לינץ' אחד המועמדים לזכות בהייזמן סיים ערב סולידי עם 12 ריצות ל74 יארד ללא טאצ'דאון.

המדורגת 10, אוקלהומה ניצחה 17:24 את UAB. אוקלהומה מאוד התקשתה אבל משחק טוב של הרנינגבק אדריאן פיטרסון, כמו גם של הקווטרבק פול תומפסון, הביא להם בסופו של דבר את הניצחון. הבשורות הרעות: ההגנה חייבת להתחיל לשחק, אחרת טקסס שוב תיקח את הבית. פול תומפסון מסר 14 מ-24 ל-227 יארד ושני טאצ'דאונים, אבל גם לשתי חטיפות. אדריאן פיטרסון הנהדר רץ 24 פעמים ל139 יארד וטאצ'דאון.

עוד תוצאות:

# 14 מישיגן ניצחה את וונדרבילט 7:27
# 15 ג'ורג'יה הביסה את ווסטרן קנטקי 12:48
#16 איווה הביסה את מונטנה 7:41
#17 וירג'יניה טק הביסה את נורת'איסטרן 0:38
#18 קלמסון הביסה את פלורידה אטלנטיק 6:54
#19 פן סטייט ניצחה את אקרון 16:34
#20 נברסקה ניצחה לואיזיאנה טק 10:49
#21 אורגון הביסה את סטנפורד 10:48
#24 אריזונה סטייט ניצחה את נורת'רן אריזונה 14:35
#25 טקסס טק ניצחה את סאות'רן מטודיסט 3:35

היום ומחר יושלמו משחקי המחזור, כשהמדורגת 11, פלורידה סטייט, תתארח אצל #12 מיאמי ביום ב'. המדורגת 13, לואיוויל, תארח היום את קנטקי והמדורגת 22, TCU, תתארח אצל ביילור.

ולסיכום

רגע לפני "המשחק" של המחזור בין מיאמי לפלורידה סטייט, ניתן כבר להתחיל לסכם את המחזור. בין המדורגות גבוה אפשר להגיד שההתקפה של אוהיו סטייט מאוד מרשימה, כרגיל, אבל הם יצטרכו כאמור לעשות חושבים לגבי ההגנה. עוד מוקדם להגיד את זה אחרי מחזור אחד, אבל עושה הרושם שיהיה להם קשה להתאושש מעזיבתם של לא פחות מתשעה שחקני ההגנה שלהם שהלכו למקצוענים.

נוטר דם היו מאוד קרובים להפסד וגם שם יצטרכו לשבת הרבה על קלטות המשחק. הבעיה של השנה החולפת שם, ההגנה, דווקא תיפקדה באופן נהדר ואלו בשורות נהדרות לפייטינג אייריש. ווסט וירג'יניה ואובורן הראו לנו שהן הולכות לדבר חזק השנה. דרום קליפורניה וטקסס הראו לנו שלא הייתה שם ירידת מתח אחרי הגמר של השנה שעברה, שתי הקבוצות מאוד הרשימו במשחקים שלהם. טנסי סיפקה לנו את ההפתעה של המחזור אחרי הניצחון המשכנע על אוניבסיטת קליפורניה. תואר שחקן המחזור שלנו מתחלק השבוע בין שני שחקנים: סטיב סלאוטן מווסט וירג'יניה וג'ון דיוויד בוטי מדרום קליפורניה.


מה צפוי בשבוע הבא:

כבר במחזור השני, בסוף השבוע הקרוב צפוי לנו קרב שעלול בצורה מסוימת לחרוץ את גורל האליפות. המדורגת 1 אוהיו סטייט תתארח אצל המדורגת 3 האלופה טקסס. מצד אחד, יש לנו קבוצה שאיבדה לא פחות מתשעה שחקני מפתח בהגנתה. אוהיו סטייט צריכה להראות לעולם שבחירתם ע"י איגוד העיתונאים והמאמנים כמדורגת מספר אחד לא היה מקרי. זה נכון, ההתקפה הנהדרת שלהם התחזקה יחסית לשנה שעברה אחרי שכל השחקנים החשובים חזרו בחזרה למכללה, וחזרו אף יותר מנוסים. אבל כידוע הגנה היא זו שמנצחת משחקים, בטח אם המשחקים הם חשובים. השמועות מאוהיו מדברות על מילוי חורים נהדר של השחקנים שעזבו, דבר שלא בא לידי ביטוי במחזור הראשון. הם אומרים שעל הספסל של קבוצת ההגנה הכי טובה של השנה שעברה ישבו שחקנים שלא היה להם מקום בקבוצה ההיא, אבל עכשיו הם יותר ממוכנים למלא את החורים שהשאירו איי ג'יי הוק וחבורתו. מלבד זאת הגיוס למכללה של שחקני תיכון היה נהדר, כך שזה לא מקרי שהם מדורגים כל כך גבוה. בכל מקרה הטריו הקטלני טרוי סמית, מייקל פיטמן וטד ג'ין ג'וניור יגיע למשחק הזה בכושר נהדר, והנסיון שלהם עלול לחרוץ את גורל המשחק.

מן העבר השני תתייצב האלופה הטריה, טקסס. ארוכי הקרניים פחדו שהחלל שהשאיר וינס יאנג, לא ניתן למילוי. אחרי משחקי טרום העונה ומשחק הפתיחה בפרט, יש תשובה מאוד ברורה בנושא, לוינס יאנג יש מחליף ראוי, ויותר מזה, שחקן לא עושה את הקבוצה, זו המערכת. אם המערכת עובדת הקבוצה תמיד תרוץ חזק. קולט מקוי הקווטרבק החדש שלהם יעזר בג'מאל צ'ארלס הכשרוני ובעל הנסיון, ובסלוין יאנג המוכשר, אולי השחקן עם קומבינציית התפיסה/ריצה הכי טובה בקולג'ים.

יהיה מאוד מעניין.

עוד משחק ששווה אזכור הוא המדורגת 2,נוטר דם, שתתארח אצל פן סטייט המצויינת. זו ההזדמנות של בריידי קווין להוכיח שהכמעט מעידה בג'ורג'יה טק הייתה מקרית. פן סטייט היא קבוצה מאוד חזקה ומאוד בייתית. צפוי להיות יופי של משחק.

אנחנו נעדכן אתכם לגבי המשחק של מיאמי נגד פלורידה שיסגור את המחזור הזה, וכמובן שנהיה כאן גם בשבוע הבא על מנת לסגור ולסכם את המחזור, תהיו חזקים ותמתינו בסבלנות .

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully