וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בראון: רמת החיים של אזרחי המדינה תרד

טל לוי

3.9.2006 / 13:22

הדברים נאמרו במסגרת ישיבה שערכה מפלגת קדימה בנושא הקיצוצים בתקציב. אלי ישי: אם נצטרך - נפרוש מהקואליציה

"אין בעיה של חוסר בתקציב הביטחון אלא באופן הניהול שלו", כך אמר לפני זמן קצר השר מאיר שטרית בישיבת מפלגת קדימה בנושא הקיצוצים בתקציב. שטרית לא ציין סעיפים מרכזיים בתקציב הצבא כמו נושא הפנסיה המוקדמת של אנשי הקבע ונמנע מלפרט באילו סעיפים קיימת בעיית הניהול. עוד אמר כי אסור לפגוע בשכבות החלשות באמצעות פגיעה בתשלומי ההעברה (קצבאות) וכי ניתן להגדיל את הוצאות הממשלה לא ב-1.7%, אלא להעלות את יעד הגירעון ל-3% כך שתתקבל תוספת של 28 מיליארד שקל בשנתיים האחרונות.

השר אלי ישי מש"ס חזר על עמדתו כי המפלגה לא תתמוך בקיצוץ בקצבאות ותהיה מוכנה לפרוש מהקואליציה במידה וסעיפים כאלה אכן יאושרו. בין היתר, העלה ישי אפשרויות כמו הטלת מלווה ביטחון וביטול קיצוץ של 1% במע"מ אשר נכנס לתוקף בתחילת יוני.

בגלי צה"ל אמר ישי כי ש"ס תצביע נגד התקציב אם יכלול קיצוץ בקצבאות הילדים. "דיברתי עם שר האוצר ואמרתי לו שלא יכול להיות שתמיד השכבות החלשות ישלמו את המחיר", אמר ישי: "גם בתקופת צמיחה וגם בתקופת מלחמה הן בסופו של דבר הקורבן. אם יהיה קיצוץ בקצבאות הילדים, בקצבאות המשפחות החד-הוריות או בקצבאות הקשישים - אנחנו נצביע נגד התקציב".

שר הפנים, רוני בראון, ציין כי לא תהיה ברירה אלא להוריד את רמת החיים של כל אזרחי המדינה כך שכולם ישאו בנטל. בראון אמר כי על הממשלה לדאוג לכך שהנטל יתחלק באופן שווה כך שרמת החיים של כל האזרחים תרד בצורה שווה.

שר האוצר, אברהם הירשזון, לא דיבר בישיבה על יעדים חברתיים, אלא התייחס בעיקר לצורך בהחזרת המשק למסלול צמיחה וכן את הצורך לתמוך בישובי הצפון במטרה להחזירם לקדמותם.

השר הירשזון אמור היה להפגש עם שר הביטחון עמיר פרץ בשעה 12:00, אולם הפגישה נדחתה לפי שעה וצפויה להיערך מאוחר יותר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully