וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: אלפי ציפורים מוגנות נקטלות לשם קישוט

1.9.2006 / 16:17

שני פסטיבלים הינדיים הנחגגים בסוף ספטמבר גובים את חייהן של כ-25 אלף ציפורים. הרשויות למארגנים: חידלו להעסיק מתופפים מקושטים בנוצות

אלפי ציפורים המשתייכות לזנים מוגנים נקטלות מדי שנה במזרח הודו, באזור מדינת מערב בנגל, וזאת בשל רצונם של המתופפים המקומיים לקשט את תופיהם בנוצות הציפורים הססגוניות, כך מסרו שוטרים ופעילי זכויות בעלי-חיים.

אנפות, פסיונים וזני חסידות בסכנת הכחדה, נלכדות באופן לא חוקי או נורות בחצים, עם התקרב מועד חגיגתם של שני פסטיבלים הינדיים חשובים, המתרחשים בסוף ספטמבר. לטענת פעילים, לעתים אף שוכרים המתופפים ציידים מקצועיים לצורך השגת הנוצות.

"נודע לנו כי מתופפים אשר שוכרים מארגני הפסטיבלים משתמשים בנוצותיהן של ציפורים מוגנות לקישוט", אמר היום אוג'ל בהטאצ'אריה, ראש מנהל שימור היערות של מדינת מערב בנגל, "פתחנו בקמפיין שמטרתו לסיים את התופעה המצערת הזו".

פסטיבל דוסרה נחגג לזכר נצחונו של המלך-האל ההינדי ראמה, על המלך-השטן רוואנה. באירוע השני, דורגה פוג'ה, סוגדים מליוני מאמינים הינדים לאלה דורגה במשך מספר ימים רצופים. מאות מתופפים משתתפים הטקסים אלו, על מנת להעיר את האלים ראמה ודורגה. המתופפים מקווים שבשל הנוצות הססגוניות יוכלו לדרוש סכום כסף גדול יותר מהמארגנים.

על פי הערכות מומחים, כ-25,000 ציפורים מוצאות את מותן בתקופה זו מדי שנה. על מנת לשים קץ לתופעה ייפגשו אנשי הרשויות עם מארגני הפסטיבלים בדרישה לחדול מהעסקתם של מתופפים המקשטים את תופיהם בנוצות ציפורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully