וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי על שוק המניות: הסיכוי לירידות גבוה

עומר שרביט

1.9.2006 / 10:23

מעריך: "נתוני המקרו במחצית השנייה יהיו פחות טובים ויושפעו מהתמתנות קצב הצמיחה בארה"ב"

"על רקע חוסר הוודאות צפוי המשך המסחר בשוק המניות ללא כיוון חד משמעי, אם כי יש לקחת בחשבון שלנתונים בעלי השפעה שלילית על כיוון המסחר צפויה להיות השפעה דרמטית יותר מאשר לנתונים חיוביים, ולכן הסיכוי לירידות שערים בשוק בטווח הקצר גבוה יותר" - כך כותבים היום כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק המניות.

בלאומי מעריכים כי הסיכון הגלום בשוק עודנו גבוה, על רקע השפעות הלחימה על הכלכלה המקומית והתפתחויות לא צפויות במישור הגיאופוליטי. גורם אי ודאות נוסף הינו ההתפתחות האינפלציונית מעבר לים, אם כי בנושא זה חלה ירידה במפלס החששות לנוכח פרסום אינדיקטורים כלכליים והתמתנות מסוימת במחירי הנפט.

לדברי הכלכלנים בבנק, נוכח ריבוי גורמי אי הוודאות, מומלץ לנקוט במידת מה של זהירות בתקופה הקרובה וכן באסטרטגיית השקעה ארוכת טווח. "בטווח הארוך, בהנחה שהצמיחה בעולם תמשך בקצב הצפוי כיום ובמידה ולא יחולו התפתחויות שליליות דרמטיות במישור הביטחוני והמדיני, אנו צפויים להיות עדים לחזרה לתוואי של עליות שערים."

שבוע המסחר ננעל אתמול בירידה של 1.44% במעו"ף, על רקע החולשה בשוק, במיוחד במניות הבנקים שספגו המלצות שליליות מ-HSBC. עם זאת, במהלך הלחימה מרבית בתי ההשקעות הזרים פירסמו סקירות תומכות, שהצביעו על אמונם במשק הישראלי.

לפי כלכלני UBS, פרמיית הסיכון של מדינת ישראל לא השתנתה משמעותית, ומרבית המניות הישראליות עדיין נסחרות בדיסקאונט. מריל לינץ' מעט פחות אופטימיים, ומציינים כי הכלכלה הישראלית עדיין חזקה והיא יכולה לספוג את תוצאות הלחימה, אך להערכתם מה שהיה לפני הלחימה לא יאפיין את התקופה שאחריה.

בבנק לאומי מעריכים כי נתוני המקרו למחצית השנייה צפויים להיות פחות טובים ויעידו על התמתנות בפעילות הכלכלית כתוצאה מהלחימה בצפון, לה צפויה להיות השפעה קצרת טווח באם הפסקת האש אכן תחזיק מעמד. בנוסף, הפעילות הכלכלית עשויה להיות מושפעת גם מהתמתנות קצב הצמיחה בעולם ובעיקר בארה"ב - שלה השפעה מכרעת על קצבי הצמיחה במשק המקומי.

עם זאת ולמרות השפעות הלחימה וההאטה בכלכלה העולמית, בלאומי אומרים כי "בלא התפתחויות יוצאות דופן אנו נמצאים כיום לקראת סיום הצמצום המוניטרי, והכלכלה האמריקאית צפויה להמשיך ולצמוח גם ב-2007 אם כי בשיעור מתון יותר. בהסתכלות ארוכת טווח צפויה גם הכלכלה המקומית להמשיך ולצמוח, כאשר יש לזכור שבשנים האחרונות הצמיחה היתה במקביל לשמירה על היציבות הפיננסית, שעלולה להתערער אם בשנת 2007 תהיה פריצה דרמטית במסגרת התקציב."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully