וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי פירות וירקות מגנים מאלצהיימר

1.9.2006 / 7:10

מחקר חדש מצא שהסיכון ללקות במחלה ירד ב-76% בקרב המשתתפים ששתו מיץ יותר מ-3 פעמים בשבוע, ביחס לאלו ששתו מיץ פעם בשבוע

שתיית מיצי פירות וירקות לעיתים קרובות עשויה להוריד משמעותית את הסיכון ללקות ב[[אלצהיימר]]. חוקרים אמריקאים עקבו במשך עשר שנים אחר כ-2,000 בני אדם ומצאו שהסיכון ללקות במחלה ירד ב-76% בקרב המשתתפים ששתו מיץ יותר משלוש פעמים בשבוע, ביחס לאלו ששתו מיץ פעם בשבוע.

מחלת האלצהיימר קשורה למשקעים בין תאים במוח של חומר הקרוי בטא עמילואיד. כמה מחקרים הוכיחו שנוגד החימצון פוליפנול, הנמצא במזונות רבים, עשוי להפריע לתהליך זה ולספק הגנה מפני אלצהיימר, בכך שהוא מנטרל את ההשפעה השלילית של [[רדיקלים חופשיים]]. פירות וירקות עשירים במיוחד בפוליפנול, ומכאן ההשפעה החיובית שלהם במניעת אלצהיימר.

ב-BBC דווח, כי המחקר נערך בקרב אמריקאים יוצאי יפן, אך החוקרים אומרים שהוא תקף לכלל האוכלוסייה. תוצאותיו משמעותיות במיוחד בגלל שהוא נערך לאורך תקופת ארוכה, וכלל קבוצה גדולה למדי של נחקרים.

ד"ר הרייט מיילוורד מהקרן למחקר האלצהיימר אמרה שלתזונה יש תפקיד מרכזי במניעת המחלה, מפני שהיא מהווה "דרך לא יקרה לטפל במחלה שהורסת חיי רבים ועולה יותר מסרטן, שבץ ומחלות לב יחדיו".

לפירות וירקות עשויה להיות השפעה מועילה אחרת בכל הקשור לאלצהיימר: הם מורידים את לחץ הדם ושומרים על כלי הדם במצב טוב. מחקרים קישרו בעבר בין אלצהיימר לאספקת דם לא טובה למוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully