וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה לחיים (טובים יותר)

נורית אמיתי

31.8.2006 / 20:42

נורית אמיתי מצדיעה למורים ששבים לבתיה"ס. מחכה לכם, בעיקר בצפון, משימה קשה: הסברים על מלחמה, שגרה וכמובן מאבק על מעמדכם

מורה יקרה !

היום, עדיין לא ברור אם חבריך בארגוני המורים יעשו ג'סטה ויאפשרו את פתיחת שנת הלימודים כהלכתה. הזיגזג הזה, מידי תחילת שנה - של 'פותחים לא פותחים', די נמאס עלינו – כהורים. הוא בוודאי נמאס גם עלייך, ואני מעזה לחשוב שגם על התלמידים.

זו גם הסיבה שבכל מקרה, במקומך, הייתי מתייצבת ומחכה ללקוחות החשובים של המערכת הזו: התלמידים. למה בכל מקרה? החופש הגדול, בהנחייתו של נסאראללה, לא ממש היטיב עם ילדי ישראל, בעיקר אלו המתגוררים בקו הרקטות הרחב-מאוד שנחרך במהלך יולי-אוגוסט. חופש גדול לא היה להם, גם אם הם בילו בעיר האוהלים של גיידמאק.

התלמידים זקוקים לבית הספר. הם רוצים לפגוש אחד את השני, לשמוע זה מזה, לדבר על מה שהיה וגם על מה שיהיה. במקום מסוים, זהו חלק מתרפיה. וכאן גם התפקיד שלך, ביום ראשון, לדבר על מלחמת לבנון השניה ולהזכיר גם את זו הראשונה, מה שהיה ביניהן, אלו שנהרגו, נפצעו והשלושה שבשבי.

חשוב שהתלמידים יידעו גם על המלחמה שאחרי המלחמה, בין ועדות הבדיקה, למחאה, לשאלה הגדולה - מה התפקשש במלחמה בלבנון. אל תחששי, גם אם יהיו לך אמירות קצת אישיות, להציגן – כמובן - עם ההסתייגויות המתאימות, כדי שלא תסתבכי עם מי שדעתו לא כשלך.

ואחרי שתדונו בעבר ובהווה, דברו על חיי היומיום בבית הספר, על ערכים, זכויות אדם וכיבוד השונה בחברה ובחברת הילדים של בית הספר. על אלימות כרעה חולה בחברה הישראלית והימנעות ממנה. הסכנה מעישון, משתיית אלכוהול ושימוש בסמים. תזכירי להם גם שמחשבים זה לא תמיד אביזר בונה, וכשלא יודעים מי מאחורי הצ'ט צריך להיזהר שבעתיים.

השתדלי להרביץ בהם תורה כמו שצריך, בלי לעגל פינות כי שבענו כבר, כהורים, מהסיטואציות לפיהן הילד נכשל שוב ושוב וההורה המיואש, שכבר לא רוצה, או לא יכול לעזור, מגייס מורה פרטי בתמורה למאות ואלפי שקלים.

לכן, למדי בגדול, תני למערך השיעור שאת יוצרת, את כל מה שיש לך ותמיד תחשבי שלא כל הורה יכול לאמץ מורה פרטי שישב עם הילד ויעזור לו להבין את מה שהתכוונת לו בכיתה.

ולא יזיק לך, אם את מורה ביסודי, לצאת לסיור מסביב ביה"ס ולראות אם משמרות הזהב אכן פועלים כשורה ודעי, ברגע שמבוגר במקום, ההתנהגות של המתנהלים בכבישים שונה והכל בסופו של יום לטובת הילדים ובטיחותם.

ובחדר המורים, עם העיניים לשרת החינוך החדשה, יולי תמיר, המשיכו להיאבק על מעמדכן. מגיע לכן יותר ממה שיש לכן. כיום, יש גם עם מי לצאת למאבק הזה.

*הכתוב שלעיל בלשון נקבה יכלול גם את לשון הזכר ולהפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully