וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון גייסה תרומות בשווי 940 מיליון דולר

31.8.2006 / 19:21

התורמת הגדולה ביותר היא ארה"ב שהעניקה 175 מיליון דולר. סניורה דחה טענות לפיהן כספי הסיוע יגיעו לחיזבאללה

יותר מ-940 מיליון דולר גויסו היום בוועידת התורמים הבינלאומית לשיקום נזקי מלחמת לבנון שהתכנסה בשטוקהולם בשבדיה. סכום זה גדול כמעט כפליים מהיעד המקורי שהציבו מארגני הוועידה - 500 מיליון דולר. "הוועידה השיגה את מטרתה", אמר שר החוץ של שבדיה, יאן אליאסון מארח הוועידה.

ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, הודה ל-60 המדינות וארגוני הסיוע שהשתתפו בוועידה על תרומתם. סניורה דחה את הטענות כי כספי הסיוע עלולים לזלוג לחיזבאללה ולחזק את מעמדו בדרום לבנון. לדבריו, כספי הסיוע יופנו למציאת דיור לעשרת אלפים משפחות שבתיהן נהרסו, בניית תשתיות, ניקוי כתם הנפט מול חופי לבנון ואיסוף נפלים.

"השגנו היום הישג משמעותי", אמר סניורה בנאומו. הוא ציין כי לכלכלת לבנון נגרמו נזקים ישירים ועקיפים במיליארדי דולרים. לפי האומדן הלבנוני הרשמי, הנזק מסתכם בכ-36 מיליארד דולר. "הישגיה של לבנון ב-15 השנים האחרונות נמחו בתוך ימים על ידי מכונת המלחמה הישראלית", אמר סניורה.

ארצות הברית תרמה 175 מיליון דולר, כחלק מ-230 מיליון דולר שהציע הנשיא בוש בשבוע שעבר. האיחוד האירופי תרם 54 מיליון דולר, גרמניה תרמה 22 מיליון יורו, ומדינות נוספות באיחוד תרמו סכומים גדולים נוספים. התרומות הגדולות נבעו בין השאר מרצון מדינות המערב שלא להותיר את מלאכת השיקום בידי חיזבאללה, כדי להימנע מחיזוק הארגון ואיראן בדעת הקהל הלבנונית. לאחר שחיזבאללה הציע 12 אלף דולר לכל משפחה שביתה נהרס, הציעה ממשלת לבנון 25 אלף דולר לכל משפחה כזאת, והתרומות אמורות לממן הוצאות אלו.

בסיום הוועידה קראו נציגי המדינות המשתתפות לישראל להסיר את המצור הימי והאווירי מעל לבנון. בהודעת הסיכום של הוועידה הכריזו המדינות התורמות, כי הן רואות במצור הישראלי "מכשול רציני בהתחלת עבודות השיקום בלבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully