וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת עסק חי לסולבר

שרון שפורר

31.8.2006 / 17:57

הפסידה 13 מיליון שקל ברבעון. גם מצב המניה אינו מזהיר: סולבר צנחה ב-2005 ב-53% ומתחילת השנה איבדה 34% נוספים

כשחברת סולבר הזהירה לפני כשבוע וחצי כי תחתום את הרבעון השני של 2006 עם הפסד גדול משמעותית מההפסד ברבעון הראשון של השנה, היא ידעה על מה היא מדברת. החברה דיווחה היום על זינוק של כ-180% - כמעט פי 3 - בהפסד הנקי שלה לעומת הרבעון הראשון של השנה. ברבעון הראשון הסתכם ההפסד ב-4.8 מיליון שקל.

יצרנית מוצרי הסויה, אשר בשליטת קיבוץ חצור, הציגה גם הרעה בשורה העליונה עם ירידה של 8%בהכנסותיה ברבעון זה ל-123.3 מיליון שקל. הירידה במכירות סולבר נגרמה בעיקר בשל הוצאות בגין הרצת מפעלים חדשים - בעיקר מפעל החלבון המבודד - עליית מחירי האנרגיה ושינויים בשוק הסויה העולמי.

אם לא די בכך, הרי הדו"ח נושא בשורה עגומה נוספת - אזהרת עסק חי: "בעקבות ההפסדים שצברה החברה ב-2005 ובתקופת הדו"ח שגרמו לפגיעה במבנה ההון ובגירעון בהון החוזר של החברה - עולים ספקות משמעותיים בדבר יכולתה להמשיך ולממן את פעילותה ופרעון התחייבויותיה לרבות איגרות החוב שלה...אין ודאות כי ההתקשרות עם המשקיע (קרן פייט של ישי דוידי) לפרעון ההתחייבות תמומש ואם לא - קיימים ספקות משמעותיים לגבי יכולתה להמשיך ולפעול כעסק חי".

בתחילת יולי חתמה סולבר על הסכם עם קרן פייט, שבשליטת ישי דוידי, רואי מכנס ורון צוקרמן, במסגרתו תשקיע פייט כ-80 מיליון שקל בסולבר, כולל גם הסדר נושים שיקטין את חובותיה של סולבר. סולבר התחייבה לגייס 20 מיליון שקל, והסכום הכולל של 100 מיליון שקל ישמש את סולבר לביצוע הצעת רכש לאג"ח שהנפיקה בעבר, אם כי במחיר נמוך יותר מערכן. בעלי החוב יסכימו ככל הנראה להצעה של החברה, מאחר שבמצב הנוכחי אין הם יודעים אם יזכו לראות את כספי הקרן בעתיד.

פייט צפויה לדרוש התאמת מחיר כך שההזרמה של 80 מיליון שקל תעמוד בעינה אך סכום זה יקנה לה שיעור גבוה יותר מהבעלות בחברה. וכך, פתרון בעיית שיעור האחזקה המינימלי של הציבור ייעשה על ידי דילול משמעותי יותר של אחזקות הקיבוץ בסולבר, לטובת בעלי איגרות החוב מהציבור. נראה שפייט תיסוג מהעסקה, אם לא תשתכנע שסולבר, המוכרת ב-513 מיליון שקל לשנה, מסוגלת לרשום רווח תפעולי של 4% לפחות על המחזור. זאת, גם כשהשוק לחלבון סויה סובל מירידה מחירים חדה, בעקבות ירידה בביקוש וגידול מהיר בכושר הייצור. אזהרת עסק חי שצורפה היום לדו"חות סולבר תשרת בוודאי את ישי דוידי בדרישותיו להתאמות מן החברה.

סולבר, שמייצרת שמן מסויה, תערובות לבעלי חיים ומוצרי חלבון מסויה זכורה בעיקר בשל ההנפקה שביצעה ב-2004 עם ביקושי עתק של 1.6 טריליון שקל. החברה הספיקה להפסיד 43 מיליון שקל ב-2005 לאחר שהרוויחה סכום שולי של כמיליון שקל ב-2004 לעומת 31 מיליון שקל ב-2003.

גם מצב המניה אינו מזהיר. סולבר צנחה ב-2005 ב-53% ומתחילת השנה איבדה 34% נוספים. היום היא ירדה ב-3.8% במחזור של פחות מ-8,000 שקל. שווי השוק של המניה עומד על כ-78.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully