וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי חברות המעו"ף ברבעון השני קפצו בכ-36%

נתן שבע

31.8.2006 / 16:13

רווחי חברות המעו"ף - 7.2 מיליארד שקל. טבע תרמה כ-30% מהרווח. רווחי הבנקים - 1.7 מיליארד שקל

הרווח הנקי המצרפי של 25 החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בבורסת בתל אביב (החברות המרכיבות את מדד המעו"ף) ברבעון השני של השנה זינקו ב-36% לעומת הרבעון המקביל ל-7.2 מיליארד שקל. כך עולה מסכום אותו ערכו מחלקת המחקר בכלל פיננסים בטוחה.

טבע תרמה את הרווח הגדול ביותר ברבעון השני - 488 מיליון דולר (2.17 מיליארד שקל), כמעט 30% מהרווח של כל החברות במדד המעו"ף. במקום השני, למרות מה שניתן לחשוב לא התמקמו הבנקים אלא דווקא קבוצת דלק של יצחק תשובה עם רווח של 710 מיליון שקל.

במקום השלישי ממוקם כבר בנק הפועלים עם רווח של 665 מיליון שקל. רווחי העתק ממכירת אילנות הקפיצו את רווחי דיסקונט למקום הרביעי. מייד לאחריו ברשימה כי"ל, אורמת והבנק השני בגודלו במדינה, בנק לאומי ממוקם רק במקום השביעי. מזרחי, בזק ודסק"ש סוגרים את העשירייה הראשונה. מצב המשק החזק ברבעון השני של השנה ורווחי הון בדיסקונט ומזרחי הזניקו את רווחי ארבעת הבנקים הגדולים ב-16% ל-1.7 מיליארד שקל, ואלה היוו 23% מסך הרווחים במדד המעו"ף. רווחי חברות הביטוח הציגו הרעה משמעותית בשל הרעה בשוק ההון. הרווח המצרפי במגזר ירד ב-59% ל-123 מיליון שקל.

כל החברות, למעט כור, הציגו רווח חיובי במהלך הרבעון השני, כאשר 13 חברות הציגו שיפור דו סיפרתי ברווחים ו-12 חברות הציגו ירידה ברווח הנקי.

התרומה של טבע כל כך משמעותית והיא ניכרת גם בסיכום המחצית הראשונה של השנה. הרווח הנקי המצרפי של החברות במעו"ף במחצית השנה הראשונה ירד בכ-5% ל-8.5 מיליארד שקל. הירידה מיוחסת בעיקר להפרשות שביצעה טבע בגין רכישת אייווקס ברבעון הראשון. הרכישה הובילה את טבע לרשום הפסד נקי של 521 מיליון דולר במחצית השנה הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully