וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צ'ק פוינט עולה ב-3% בשל העלאת המלצה

עומרי כהן

31.8.2006 / 23:04

מחיר היעד של ג'פריס - 22 דולר. שווי אם סיסטמס בעסקת רכישתה הגיע לכ-1.9 מיליארד דולר. רדויז'ן עולה ב-1.3%

בוול סטריט נפתח יום המסחר במגמה מעורבת, כאשר המדדים המובילים נותרים קרוב לרמתם מאמש. בקרב המניות הישראליות עולה צ'ק פוינט ב-2.9%, לאחר שבית ההשקעות ג'פריס העלה את המלצתו למניה, מ"החזק" ל"קנה". רדויז'ן עולה ב-1.3% ואילו טבע מאבדת 0.3%.

סקירת טרום מסחר

כבר חמישה ימים ברציפות שנרשמות עליות בוול סטריט, ובשעה זו מתקבלת אינדקציה להמשך העליות, לפחות בתחילת המסחר. נתוני מקרו שהיו בהתאם לתחזיות, העבירו את החוזים לעליות מתונות של עד 0.3% במדד נאסד"ק 100 בפתיחה.


ברמה של 2,185 נקודות, גבוה נאסד"ק בכ-8% מהרמה אליה הוא נפל ב-21 ביולי - 2,020 נקודות. מה שעשוי לתת את הטון במסחר היום הם דברים שצפוי לשאת בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי, בערך במחצית יום המסחר. לכך נלווים נתוני מקרו בדבר רמת ההוצאה וההכנסה האישית שלא היתה בהם הפתעה. בתקופה בה כל ברוקר בוול סטריט מחפש אחר רמזים להעלאות ריבית נוספות, גם נתון זה עשוי להיות בעל משקל.

אמנם היום בחצות יזכו נהגי ישראל להקלה בדמות ירידה של כ-8% במחיר ליטר דלק, אך נשיא איראן דואג לכך שהירידה במחירי הנפט לא תארך זמן רב. אחמדיניג'אד הודיע היום כי איראן לא תיכנע ללחץ המערב לוותר על זכותה לתוכנית גרעינית. זאת ביום שבו מסתיים החודש שהקציבה מועצת הביטחון לאיראן להפסיק את העשרת האורניום וכל פעילות גרעינית אחרת. ההכרזות גורמות בינתיים לעליות קלות במחיר הנפט.

בין הישראליות עשויה מניית צ’ק פוינט להמשיך להתחזק גם היום, לאחר שבית ההשקעות ג'פריס העלה המלצה למניה מ"החזק" ל"קנייה". האנליסטית קתרין אגברט הרימה גם את מחיר היעד ב-3 דולרים ל-22 דולר - 24% מעל מחירה בשוק. אגברט ציינה שהיא מצפה לרבעון רביעי חזק והתייחסה גם לפעילות המיזוגים והרכישות הענפה בעולם האבטחה בשנה האחרונה. בשבוע האחרון העריכו אנליסטים בארה"ב שצ'ק פוינט עשויה להיות מועמדת לרכישה על ידי חברת HP, שרכשה באחרונה את מרקורי תמורת 4.5 מיליארד דולר במזומן.

עוד ציינה אגברט כי מניית צ'ק פוינט צנחה למחיר שפל של שנה באחרונה - 16.3 דולר ב-21 ביולי. מאז היא הספיקה לעלות בכ-9%.

מי שמחזיק בידיו מניות אם סיסטמס בוודאי עוקב בעניין רב אחר מה שקורה במניית החברה הרוכשת, סנדיסק. מחירה של אם סיסטמס בעסקה הרכישה נגזר ישירות ממחירה של מניית סנדיסק, שזינק ביותר מ-50% מאז ההודעה על העסקה. כל זה אומר שהמחיר שישולם לבעלי המניות של אם סיסטמס כבר מזמן אינו 36 דולר (כפי שהיה ביום ההודעה), וכך אנו רואים שמחירה של האחרונה כבר נסק ל-43.8 דולר. על פי תנאי העסקה תשלם סנדיסק כ-0.77 ממחיר מנייתה עבור כל מניית אם סיסטמס, מה שאומר כ-44.2 דולר לפי רמתה הנוכחית של סנדיסק. מחיר זה משקף לאם סיסטמס שווי של 1.9 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully