וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליפורניה מובילה את המאבק בהתחממות גלובלית

סוכנויות הידיעות

31.8.2006 / 11:09

המושל שוורצנגר הנהיג סדרת חוקים כאקט ביקורתי על בוש, אשר הופכים את קליפורניה למדינה עם חוקי פליטת גזי החממה הנוקשים בארה"ב

קליפורניה מובילה כעת את המאמצים האמריקאים נגד ההתחממות הגלובלית, עם קבלת הסכם שצפוי להעניק למדינה את החוקים הנוקשים ביותר בארה"ב לצמצום פליטת גזי החממה. מושל קליפורניה, הרפובליקני ארנולד שוורצנגר, שהאשים בעבר את נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בהיעדר מנהיגות בתחום שינויי האקלים, הודיע על "הסכם היסטורי" עם הדמוקרטים במדינתו על חקיקה לצמצום פליטות הפחמן.

הצלחת המערכת תהווה דוגמה למדינות ואומות אחרות במאבק נגד שינויי האקלים", אמר שוורצנגר בהצהרה. כמעט ודאי עתה כי החוק יאושר היום בבית המחוקקים של קליפורניה, שהדמוקרטים הם הרוב בשני הבתים בו.

למרות התנגדות במפלגתו, שוורצנגר היה צפוי לתמוך בהצעת החוק, על רקע הדגש הרב ששם על איכות הסביבה במסע הבחירות שלו להמשך כהונתו בתפקיד המושל. מדיניות ירוקה היא נושא פופולרי בקרב המצביעים בקליפורניה. כלכלת קליפורניה היא השמינית בגודלה בעולם, וכמות פליטות גזי החממה שלה ניצבת במקום ה-12 בעולם.

החוק שעומד להצבעה כעת שואף לצמצם את רמת פליטות הפחמן לרמתן כפי שהיתה בשנת 1990, עד 2020. כמו-כן כולל החוק רמה מקסימלית מותרת של פליטות פחמן, וחובת דיווח עבור מזהמות גדולות כמו חברות האנרגיה. לא ברור עדיין כיצד מתכוון ממשל קליפורניה לאכוף את החוק. קליפורניה כבר העבירה בעבר חוק המחייב צמצום פליטות הפחמן במכוניות ובמשאיות קלות הנמכרות במדינה.

ארה"ב היא בעלת רמות פליטות גזי החממה הגבוהות ביותר בעולם. גזי חממה הם גזים האוגרים חום, ומדענים רבים קושרים אותם למזג אוויר קיצוני כמו הוריקנים או עלייה בגובה מי הים. הנשיא בוש לא אישרר את חברותה של ארה"ב באמנת קיוטו, בו חברות 160 מדינות ומטרתו לצמצם את פליטות גזי החממה. בוש טען כי מדובר בפגיעה לא הוגנת בכלכלה האמריקאית, שכן מדינות מתפתחות כמו סין אינן נדרשות להסכם.

דוברת המועצה לאיכות הסביבה בבית הלבן, קריסטן הלמר, חזרה על עמדותיו של בוש בעבר, כי הגבלת פליטות הפחמן במדינה אחת מקטינה את תחרותיותה ותגרום להעברת עסקים למדינות אחרות. הדוברת הוסיפה כי "המדינות רשאיות לקבל החלטות מדיניות עצמאיות". שבע מדינות בצפון מזרח ארה"ב כבר אימצו חוקים להגבלת פליטות הפחמן, ובנוסף לקליפורניה שוקלות גם אורגון ו-וושינגטון חוקים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully