וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים יוכלו לרכוש רכב ידידותי לסביבה

30.8.2006 / 6:16

בעקבות מכתב ששלח השר לאיכות הסביבה גדעון עזרא ליו"ר הכנסת, החליטה איציק לקבל את הצעתו ולתת לח"כים לסייע במניעת זיהום האוויר

חברי הכנסת יוכלו לרכוש רכב היברידי, כך החליטה יו"ר הכנסת ח"כ דליה איציק שנענתה לדרישת השר להגנת הסביבה גדעון עזרא, שביקש בכך לאפשר לח"כים לשמש דוגמא ולסייע במניעת זיהום האוויר. בקול ישראל דווח, כי רכב היברידי פועל עם שני מנועים, אחד חשמלי והשני מונע בדלק ובעת שהייה ברמזור פועל המנוע החשמלי בלבד. מנתוני המשרד להגנת הסביבה עולה, כי רכבים כאלו מזהמים בפחות מ-35% בממוצע מרכב עם מנוע המופעל בדלק.

במכתב ששלח השר עזרא ליו"ר הכנסת איציק, ציין כי "הבעיה הקשה של זיהום האוויר מחייבת אותנו, כנבחרי ציבור, לתת דוגמא אישית והצהרתית לשימוש בטכנולוגיות נקיות. אני מציע לכן, כי בין כלי הרכב שיועמדו לרשות חברי הכנסת יכללו כלי הרכב ההיברידיים. כפי שודאי זכור לך מתפקידך כשרה להגנת הסביבה, כלי הרכב הם הגורם העיקרי לזיהום אוויר במרבית האזורים העירוניים בישראל. זיהום זה מסכן את בריאות התושבים וגורם לתחלואה ותמותה עודפת". בנוסף כתב השר כי "אחת הדרכים להפחתת הזיהום היא מעבר לטכנולוגיות רכב שפליטת הזיהום מהן נמוכה ביחס לפליטה מכלי הרכב ה"רגילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully