וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה פסיקה שחייבה את מרק לשלם לאדם שנטל ויוקס

TheMarker

30.8.2006 / 20:37

חבר מושבעים אמריקאי פסק 50 מיליון דולר לטובת המטופל. עד היום הפסידה מרק ב-4 מ-9 תביעות בנוגע לשימוש במשכך הכאבים

שופט פדרלי ביטל החלטה של חבר מושבעים בארה"ב שהתקבלה מוקדם יותר החודש, וחייבה את יצרנית התרופות מרק (סימול MRK) לפצות ב-50 מיליון דולר מטופל במשכך הכאבים ויוקס מתוצרתה, אשר לקה בהתקף לב.

חבר מושבעים בבית משפט פדרלי בניו אורלינס פסק לפני כשבועיים, כי מרק נדרשת לשלם 51 מיליון דולר לסוכן לשעבר של הבולשת הפדרלית שלקה בהתקף לב לאחר שנטל ויוקס במשך קרוב לשלוש שנים.

חבר המושבעים קבע אז בהחלטתו, כי מרק התרשלה בתפקידה ולא הזהירה מפני הסיכונים הטמונים בשימוש בויוקס, וכי נטילת התרופה היא שגרמה להתקף הלב של המטופל. עוד קבע חבר המושבעים כי מרק נמנעה ביודעין מלחשוף מידע על הסיכונים שבשימוש בתרופה. מנגד טענה מרק כי המטופל, ג'רלד ברנט, סבל ממספר גורמי סיכון להתקף לב.

מרק הורידה מהמדפים את התרופה ויוקס לפני שנתיים, בשל מחקר שגילה כי התרופה מגדילה את הסיכוי ללקות בהתקפי לב ובשבץ. כ-20 מיליון אמריקאים נטלו ויוקס מאז יציאתה לשוק בשנת 1999 ועד להורדתה מהמדפים, וכנגד מרק הוגשו 14,200 תביעות על ידי מטופלים הטוענים כי נפגעו כתוצאה מטיפול בוויוקס. שמונה משפטים נוספים צפויים להיפתח עד סוף השנה, ולכל פסיקה במשפטים שמתנהלים עשויה להיות השפעה תקדימית על משפטים נוספים בהמשך.

עד לפסיקה היום, הפסידה מרק בארבע מתוך תשע התביעות בפרשת ויוקס שכבר הגיעו לבית משפט, ובכל הפסד נאלצה לשלם כמה מיליוני דולרים לתובעים. יתר על כן, הפסיקה שעל הפיכתה החליט היום השופט היתה הראשונה שבה צידד חבר המושבעים בתובע שלא מת, ושבריאותו לא נפגעה באופן חמור, בעקבות השימוש בוויוקס.

מוקדם יותר החודש ביטלה שופטת בית משפט בניו ג'רסי פסק דין במשפט אחר הקשור לוויוקס, אשר ניתן בחודש נובמבר, בטענה כי נוספו ראיות חדשות לתיק. חבר המושבעים במשפט זה פסק לטובתה של מרק, וקבע כי מרק אינה נדרשת לפצות עובד דואר ממדינת איידהו, שתבע את החברה לאחר שסבל מהתקף לב בעקבות נטילת ויוקס במשך תקופה קצרה יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully