וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון נותנים הלוואות ליהודים בלבד

30.8.2006 / 17:09

מרכז הפועל בחסות משרד התמ"ת מעניק הלוואות בצפון לבעלי עסקים יהודים בלבד. משרד התמ"ת: קרן צרפתית קובעת את הקריטריונים

"בעלי לאום יהודי או אחרי שירות צבאי" - זהו הקריטריון לקבלת הלוואה לבעלי עסקים באזור הצפון.

ערוץ הכנסת חשף היום, כי המרכז לטיפוח יזמות עסקית (מט"י), הפועל בחסות ופיקוח הרשות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת, החליט על פתיחת מסלולים להלוואות לבעלי עסקים באזור הצפון. אחד המסלולים היותר אטרקטיביים הינו הלוואה בסך 45 אלף שקלים אשר תוחזר בתנאים נוחים, ללא ריבית וללא הצמדה .

הקריטריון הראשון לקבלת ההלוואה - הלווה צריך להיות בעל לאום יהודי בלבד או לאחר שירות צבאי. במילים אחרות, בעלי עסקים ערבים מהצפון, שלא שירתו בצבא, לא יוכלו להנות מההלוואה.

מנכ"ל מט"י גליל מערבי, הנרי ביטון, אישר שאכן קיימת קרן הלוואות המיועדת ליהודים או למי שסיים שירות צבאי. לדבריו, מט"י מציעה כמה מסלולי הלוואות, שחלקם מיועדים לאוכלוסייה מסוימת, כמו נשים חד הוריות או מבוגרים, לפי קריטריונים שנקבעים על ידי הגופים שמממנים את הקרן. ביטון הדגיש, כי במט"י יש מסלולים המציעים הלוואות גם לבעלי עסקים ערבים. "אנחנו לא הרגשנו שיש בעיה עם זה. מדובר בקרן שפועלת זה 12 שנה ואף יותר, אבל אם אני אקבל הנחיה מהממשלה או מהרשות לעסקים קטנים לא לבצע את ההלוואה, אני אפעל לפי ההנחיה".

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה: "ההלוואות שעליהן מדובר שייכות לקרן IFLA, שהיא אגודה להלוואות ללא ריבית אשר מאחוריה עומדים תורמים מצרפת. הקריטריונים למתן ההלוואה נקבעו על ידי התורמים, ומט"י רק נותן סיוע להגשת בקשות לתוכנית עסקית, כפי שהוא מסייע בהגשת בקשות לקרנות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully