וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ לנשיאות יוצא לדרך: פרס וקצב החלו לחזר אחרי ש"ס

29.5.2000 / 16:38

ויצמן הודיע כי יעזוב את בית הנשיא ב-10 ביולי

הנשיא עזר ויצמן הודיע היום רשמית כי יעזוב את משכן נשיאי ישראל ב-10 ביולי ונתן את האות לפתיחה פורמלית של המירוץ לתפקיד הנשיא השמיני של המדינה.

סיעת 'ישראל אחת' הכריזה באופן רשמי על מועמדותו של פרס לתפקיד הנשיא. פרס הודה לחברי המפלגה ואמר כי במידה ויבחר הוא יעסוק בעיקר בצמצום הפערים בעם. "אני מאמין שההבדלים בעם הצטמצמו בשנה האחרונה, ויש סיכוי גדול לאחד את העם", אמר פרס.

לדבריו, מי שטוען שהשלום יפגע באחדות העם טועה. "השלום יביא לפיתוח כלכלי אזורי ויאחד את העם".
סיעת מרצ הודיעה כי היא תומכת במועמדותו של פרס לנשיאות, על פי הצעה של יו"ר התנועה, יוס שריד. במרצ החליטו לתמוך בפרס גם על פני מועמדים לא פוליטים. "המעשים הפוליטים של שמעון פרס מדברים בעדו, כי הייתה בהם תרומה ייחודית לשלומה ולבטחונה של המדינה".

לעומת זאת, סיעת שינוי הודיעה כי בכוונתה לתמוך בנשיא בית המשפט העליון לשעבר, מאיר שמגר.

המועמד מטעם סיעת הליכוד, משה קצב, זכה לתמיכה פה אחד מטעם סיעת הליכוד, שבחרה בו היום להיות מועמד רשמי מטעמה. "אני לא בא עם גישה שמגיעה לי", אמר קצב. "אין מועמד שמגיע לו. מי שמגיע לו פרס שימליצו עליו לפרס ישראל". קצב, במשחק מילים מקרי או לא, הוסיף ואמר, "הנשיאות איננה פרס. היא שליחות קדושה".

לדברי קצב, הוא יביא לידי כך שאוכלוסיות וסקטורים יכירו ויהיו סבלניים אחד כלפי השני. "יש בעזרת השם סיכוי טוב. אני בטוח שבמאמץ משותף אנחנו יכולים להביא לידי הכרעה שתהיה טובה לחברה הישראלית ותביא את הטוב ביותר והמתאים ביותר לנשיאות המדינה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully