וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדים כורדים: נהפוך את טורקיה ל"גהנום"

29.8.2006 / 18:58

ארגון בשם "ניצי השחרור הכורדים" לקח אחריות על סדרת הפיגועים בטורקיה ביומיים האחרונים. התיירים מוזהרים מלהגיע למדינה

קבוצת מורדים כורדית איימה היום להפוך את טורקיה ל"גהנום". בסדרת פיגועים באתרי תיירות מרכזיים, נהרגו ביומיים האחרונים 3 בני אדם ונפצעו עשרות, אחד עשר מהם עדיין מאושפזים בבתי החולים.

ארגון בשם "ניצי השחרור הכורדים" לקח אחריות על סדרת הפיגועים ואיים: "אנחנו נשבעים שנהפוך את טורקיה לגהנום. הלוחמים שלנו הבטיחו לנקום", הצהיר הארגון באתר האינטרנט שלו. הארגון הזהיר את התיירים להתרחק מתחומי המדינה.

רמת האבטחה באתרי התיירות הטורקיים הועלתה, ועד כה לא נרשם גל ביטולי חופשות במדינה.

בטורקיה חיים כ-15 מיליון כורדים - כחמישית מאוכלוסיית המדינה. בשנות ה-80 וה-90, צבא טורקיה עקר מאות אלפי כורדים מכפריהם בדרום המדינה, ושרף את הבתים, בטענה שהם משמשים את המחתרת הכורדית. בשנים הללו, טורקיה פעלה לדיכוי התרבות הכורדית, ואף הגדירה את הכורדית כשפה לא חוקית.

המטה ללוחמה בטרור ממליץ לנוסעים לטורקיה להישאר באתרי הנופש ובבתי המלון בהם הם שוהים; להמנע בשלב זה מלבקר באתרים הומי אדם, ובכלל זה מרכזי קניות, בזארים, אתרי בילוי, מסעדות ובתי קפה; להקפיד על קיום כללי התנהגות בחו"ל ובעיקר להצניע סממנים ישראלים, להמנע מלקבל מתנות, או הצעות לבילוי חינם בלתי צפויות ולמנוע כניסת זרים בלתי מזוהים לחדרם במלון. בהודעה נכתב עוד, כי במידה ויסתבר כי מדובר בסדרת פיגועים מתמשכת ישקול המטה ללוחמה בטרור מחדש את אזהרת המסע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully