וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר נוסף מוצא קשר בין עישון פסיבי למוות

29.8.2006 / 16:30

מחקר שנעשה בקרב כ-73 אלף נשים לא מעשנות ממוצא סיני, מצא שעישון של הבעל מגדיל את הסיכוי למות ממחלות לב וסרטן ב-37%

מחקר אמריקאי חדש של בית הספר לרפואה באוניברסיטת וונדרבילט בנשוויל בטקסס, מצא קשר מובהק בין עישון פסיבי ותמותה בקרב נשים סיניות שאינן מעשנות. המחקר בדק 72,829 נשים ממוצא סיני שלא עישנו מעולם, 66 אלף מהן נחשפו לעישון פסיבי במקום עבודתן או שנחשפו בגיל צעיר לעישון של אחד או שניים מבני המשפחה וכ- 65 אלף מהנבדקות נחשפו לעישון פסיבי מצד הבעל.

במהלך המחקר, נבדקו כל סיבות המוות ובעיקר מחלות לב, כלי דם וסרטן. מניתוח תוצאות המחקר, עולה כי חשיפה לעישון מצד הבעל מעלה ב-37% את הסיכון למוות ממחלות לב וכלי דם. כמו כן, עולה כי חשיפה לעישון כפוי בעבודה מעלה את הסיכון למוות מסרטן ב-19%, בעיקר סרטן ריאות, עם סיכון גבוה ב-79% מאוכלוסיית הלא-מעשנים, ואילו חשיפה לעישון כפוי בגיל צעיר מעלה את הסיכון למוות כתוצאה ממחלות לב וכלי דם ב-26%.

מירי זיו, מנכ"לית האגודה למלחמה בסרטן מסרה בתגובה כי "תוצאות מחקר זה מחזקות ידע ההולך ומצטבר בידי אנשי המדע בעשורים האחרונים, המוכיח כי לעישון פסיבי יש השלכה ישירה על התפתחותן של מחלות סרטן ומחלות לב שונות. מדי שנה מתים בישראל כ – 1,500 נשים וגברים מעישון פסיבי. אני קוראת לציבור המעשנים, הפסיקו לעשן ואם אין ביכולתכם לעשות זאת, לפחות הימנעו מעישון ליד אנשים שאינם מעשנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully