וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 אוניות הצי האיטלקי הפליגו בדרכן ללבנון

29.8.2006 / 15:25

כ-2,100 חיילים איטלקים צפויים להגיע ללבנון ביום שישי. איטליה תיקח את השליטה בכוח הרב-לאומי מצרפת בתחילת 2007

חמש אניות מלחמה של הצי האיטלקי, בהן 800 חיילים איטלקים שיוצבו בכוח הרב-לאומי, הפליגו לפני הצהריים בדרכן ללבנון. החיילים יצאו לקחת חלק במשימה, שממשלת איטליה הגדירה כ"ארוכה ומסוכנת".

נושאת המטוסים גריבאלדי, ספינת הדגל של הצי האיטלקי, יצאה עם ארבע אניות מלחמה אחרות מנמל ברינדיסי על מנת להביא ללבנון כוח יבשה של 803 חיילים ו-1,350 כוחות ימיים ואוויריים.

איטליה תשלח בסך הכל 2,500 מחייליה ללבנון, מה שיהפוך אותה למדינה ששלחה את הכוח הגדול ביותר מבין מדינות האיחוד האירופי, שסך כל החיילים שישלחו יעמוד על 15,000.

ראש ממשלת איטליה רומנו פרודי ושר ההגנה ארתורו פאריסי הגיעו לסיפון הגריבלדי כדי לחזק את החיילים האיטלקים טרם יציאתם ללבנון. "אנחנו גאים בכם ובטוחים שתודות למאמצים שלכם, מדינה פגועה וכואבת תמצא תקווה ושלום", דברי פרודי בנאומו מול הכוחות.

הכוח האיטלקי יגיע ללבנון ביום שישי. שר ההגנה פאריסי אמר שיציאת הכוחות ללבנון היא "מהמשימות הרגישות והמאתגרות ביותר מאז מלחמת העולם השנייה", והוסיף כי ההימצאות בלבנון צפויה להיות "ארוכה, מסוכנת, יקרה וקשה, אך מוצדקת".

איטליה תעמוד בראש הכוח החל מחודש פברואר הקרוב, עד אז תוביל אותו צרפת. שר החוץ האיטלקי מאסימו דאלאמה אמר, כי "התמודדות של הכוח הרב לאומי עם המבחן הלבנוני משמעותה יצירה של מצב חיובי ללבנונים, לישראלים ולאזור בכללותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully