וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה נהיה עם - העונש של עמרי שרון?

נעה נבט

29.8.2006 / 12:42

בנובמבר נדון עמרי שרון ל-9 חודשי מאסר. ביצוע גזר הדין נדחה בחצי שנה, שעברה כבר, אך שרון עדיין מחכה לעירעור

עמרי שרון מחכה בימים אלו לתחילת הדיון בערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב. כזכור, שרון נדון לתשעה חודשי מאסר, שתחילת ריצויים נדחה בחצי שנה בגלל מצבו של אביו. כעת הוא מבקש מבית המשפט לשקול מחדש את העונש שנגזר עליו.

מה היה?

תחילת הפרשה בשנת 2001. מבקר המדינה דאז השופט בדימוס אליעזר גולדברג מצא ששרון, שניהל את קמפיין הבחירות של אביו לראשות הליכוד שנתיים קודם לכן, קיבל תרומות בסך 6 מיליון שקלים מגורמים בארץ ובחו"ל, סכומים שחורגים בהרבה מהמותר על פי חוק מימון המפלגות. גולדברג מצא ששרון הבן העביר את הכסף לספקים באמצעות חברת קש שהקים בשם "אננקס מחקרים".

לאחר שהוחלט על הגשת כתב אישום נגד שרון, הוא ויתר על חסינותו והתפטר מהכנסת. שרון הודה בעבירות המיוחסות לו, והורשע בשלוש עבירות לפי חוק העונשין: רישום כוזב במסמכי תאגיד, שבועת שקר ועבירות מנהלים בתאגיד. כמו כן, הוא הורשע בארבע עבירות לפי חוק המפלגות: קבלת תרומה אסורה, קבלת סכומים מעל למותר, הוצאת סכומים מעל למותר וניהול לקוי של מערכת חשבונות.

עם תום שלב הסיכומים בתיק ביקש שרון לומר מספר מילים לשופטת עדנה בקנשטיין. הוא סיפר ששנת 1999, בה עוסק התיק נגדו, הייתה אחת הקשות בחייו, לאחר שאמו חלתה בסרטן. לדבריו, הוא מצא את עצמו כמקור התמיכה העיקרי של אביו, כשהוא חסר ניסיון פוליטי. להפתעתו של שרון, החליטה השופטת בקנשטיין לשלוח אותו לתשעה חודשי מאסר בפועל ותשעה חודשי מאסר על תנאי. כמו כן נגזר עליו קנס של 300 אלף שקלים.

בצוות ההגנה של שרון לא הסתירו את אכזבתם מגזר הדין. עורכת דינו נוית נגב אמרה: "הוא עשה טעויות, הכיר בכך והודה", והוסיפה כי "העונש שנקבע הוא חמור וחורג באופן קיצוני מהמקובל בעבירות מסוג זה". בית המשפט התחשב במצבו של שרון האב, ודחה את ביצוע העונש ל-31 באוגוסט.

מה נהיה?

בחודש מרץ הגיש שרון ערעור לבית המשפט. עורכי דינו הדגישו שלקוחם הודה, לקח אחריות על מעשיו והתפטר מהכנסת. לדבריהם, הוא שילם מחיר אישי כבד על מעשיו בכך שהתפטר מהכנסת, ויש להתחשב בכך. כמו כן טענו עורכי הדין שחוק המפלגות טומן בתוכו בעייתיות רבה: הסכומים שנקבעו בו לא ריאליים, ולא ניתן לקיים מערכת בחירות סבירה תוך עמידה בהם.

מדוברות משרד המשפטים נמסר לוואלה! חדשות שהדיון בערעורו של שרון נקבע ל-5 באוקטובר בבית המשפט המחוזי בתל אביב. במידה והערעור יידחה, ירצה שרון את העונש כפי שנגזר עליו.

בחודשים האחרונים שוהה שרון ליד מיטת אביו, שהועבר לפני כשלושה חודשים למחלקת שיקום הנשמתי בבית החולים תל השומר. במהלך המלחמה בלבנון הוא עשה שירות מילואים בצוות התכנון של יחידת הקומנדו של חיל האוויר, שלדג. הוא פרש באופן מוחלט מהחיים הפוליטיים והציבוריים.

לפני זמן מה הזמינו אותו ארגונים ירוקים לדיון בכנסת שעסק באיכות הסביבה, הוא הגיע אליו כפעיל ירוק, ולא כאיש ציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully