וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר קבוע מזמני

עו"ד נורית אמיתי

29.8.2006 / 9:26

נורית אמיתי חושבת שמי שקיבל תיק בנאמנות לא צריך לנהוג בו כמנהג בעלים. ואולי בייניש הייתה זו שצריכה לדרוש להיות מ"מ עד שובו של רמון (אם בכלל) ואח"כ לקבוע עובדות בשטח

לשר הבינוי, השיכון והמשפטים

תיק הבינוי והשיכון ככל הנראה לא ממש ערב לך והוא גם לא סיפק לך כותרות משמעותיות בתקשורת בחודשים האחרונים מאז נכנסת לתפקיד. אחרת, אין סיבה בעולם שמרגע שקיבלת את תיק המשפטים כממלא מקום, אתה מקפיד ומבצע במשרד זה שינויים, שהם מאבני יסוד המשפט והמערכת כולה - כמו גם השפעתם ארוכת הטווח על המערכת הכל כך רגישה ומשמעותית במדינת ישראל.

לא אחטא אם אומר שבמקרה ויזוכה חיים רמון מכל רבב, אשם וחשד ויוכל לשוב למשרד המשפטים, לא ממש תשמח לגלגל לעברו את כיסא השר ואולי היית אפילו מעדיף להמשיך ולאחוז בתיק ובכיסא הזה ושרמון ילך לשיכון.

אין ספק שבהיותך שר המשפטים, בין השנים 2001-2003, עשית שם מהפכות לא קטנות. כמובן שלא הכל היה וורוד וגם פרשת השופטת הילה כהן פגעה לא מעט בעשייתך שם. בגדול, שינית סדרי דין ואולם (כן, אולם ביהמ"ש) בכל הנוגע להתנהלות המערכת, יושביה ובאיה; ואולי דווקא משום העובדה שאינך משפטן הצלחת להנחיל חידושים שרק אזרח מן השורה, שלא מגיע מהמערכת הלא כל כך פשרנית, יכול לעשות.

אין זה גם סוד שיש לך אג'נדה, אך היא טובה ונכונה למי שקיבל מינוי של קבע ולא הגיע לביקור קצר מועד ולא ממש בטוח שיישאר במקום, אפילו שהוא מאד מעוניין.

קצת צורמת העובדה שהתחלת את יומך במשרד בהודעה הרת גורל למערכת המשפט והממשל במדינת ישראל, הודעה שהיא מנוגדת לחלוטין לקו שאימץ לעצמו בעל הבית חיים רמון, ולפיה בייניש תמונה לנשיאה ואליעזר ריבלין למשנה לנשיא.

שיטת הסניוריטי (וותק) בכל הנוגע למינוי נשיאים לעליון היא לרוחך, מאז ומתמיד ככל הנראה. אין לך שום רצון לבטלה, גם לא מעצם העובדה שהינך ממלא מקום זמני כשר המשפטים. אתה קיבלת פיקדון זמני ולכן אינך יכול לנהוג במקום כמנהג בעלים. רמון היה נגד ואתה, איך שהגעת, סגרת דילים עם נשיא בית המשפט העליון ומחליפתו המיועדת ומיד רצת לספר לחבר'ה במסיבת עיתונאים.

איפוא הכבוד לחברך מקדימה, חיים רמון, שקם ויצא לחופשה כשממול מתרחשת פרשת החשדות (וחשדות בלבד) נגד נשיא המדינה משה קצב, שאוחז בקרנות משכן הנשיאים ואפילו אינו נחקר במקום ניטראלי?

מיד אחרי ההבטחה הגדולה לבייניש וריבלין כבר יצא הקול מביהמ"ש העליון לפיו שופט בית המשפט המחוזי בירושלים משה גל, יחליף את השופט בועז אוקון כמנהל בתי המשפט. עדיין אין מינוי בפועל כנשיאה וכבר המינויים הנוגעים בכאין "משרות אמון" עושים את דרכם ללשכותיהם.

גם יוזמת רמון לרישום פרוטוקולים בוועדה לבחירת שופטים נדחתה על ידך, בטענה שהדברים אינם נראים לך כנכונים. יוצא איפוא, שמה שהיה הוא שיהיה ולא יהיו פרוטוקולים, למרות זכות הציבור לדעת מי שופטיו – זכות שהיא חובה של ממש במדינה דמוקרטית בעיקר לנוכח העובדה שלבית המשפט העליון יש אמירה והכל שפיט בפניו.

ולגב' בייניש, שופטת בית המשפט העליון. הייתי מצפה שבפגישה המזורזת בינך לבין השר שטרית תאמרי לו: תשמע, הייתי מעדיפה להיות ממלאת מקום עד שתסתיים פרשת רמון וא"כ יחליט חיים מה שיחליט.

ואני מבטיחה לך, גבירתי הנשיאה המיועדת, רמון היה ממנה אותך ולו בגלל ההגינות שהיית מפגינה מעצם המחשבה הנכונה והעובדה שבעצם כעת הכל נראה כמחטף, ולא הייתי מוסיפה יותר מכך.

לעיתים אדם קונה את עולמו באמירה פעוטה ויוצא ממנה גדול מחיים. אגב, החלטה שכזו גם לא תבזה את טקס ההכתרה ולו רק משום שבינתיים נדע כולנו מה יוליד יום בעניינו של הנשיא קצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully