וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מציינת שנה להוריקן קתרינה

29.8.2006 / 7:50

בביקור במפרץ מקסיקו אמר ג'ורג' בוש שעדיין צפויה תקופת שיקום ארוך. הוא הודה שהאסון חשף את השסע הגזעי בארה"ב

שנה לאחר שסופת ההוריקן [[קתרינה]] פגעה במפרץ מקסיקו, נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אומר שעדיין צפוי שיקום ארוך. "יש כאן תקווה, ועדיין יש עבודה רבה שצריכה להיעשות", אמר בוש בביקור באזור. "זהו יום השנה, אך אין זה אומר שזהו הסוף. למען האמת, זוהי רק ההתחלה של מה שעומד להיות שיקום ארוך".

קתרינה גרמה למותם של כ-1,500 בני אדם והרסה את [[ניו אורלינס]]. היא פגעה קשות בדימוי הציבורי של בוש, שממשלו לא מיהר להגיב למה שנחשב לאחד מאסונות הטבע החמורים ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. שיעורי התמיכה בבוש עדיין לא התאוששו מאז.

בוש אמר שחופי מיסיסיפי, שהיו מלאים באשפה, כעת "טהורים", ובתי הספר באזור נפתחו מחדש. כשנשאל בוש על אורכה של תקופת השיקום הוא אמר: "עדין קשה לי לומר. הייתי אומר ששנים, לא חודשים".

בוש ביקר גם בניו אורלינס, בשכונות שחלק מבתיהן שוקמו, וליד אצטדיון הבייסבול של העיר אליו נמלטו אלפי תושבים אחרי שהסופה היכתה בעיר. כבר בימים הראשונים לאחר שהסופה פגעה בעיר, עלו טענות קשות כלפי ממשל בוש, שלפיהן התגובה המהוססת לפגיעה בעיר נבעה מכך שרוב תושביה הם אפרו-אמריקאים.

ראש העיר ריי נגין אמר ש"אם זו הייתה חבורה של אנשים עשירים, אני חושב שהתגובה הייתה שונה. אני באמת חושב כך". בוש דחה את הטענות שלגזע הייתה השפעה על תגובת הממשל. "מי שאומר כך מנסה להפוך מצב קשה מאוד לפוליטי". יחד עם זאת, הוא הודה שהאסון חשף את השסע הגזעי בארה"ב ואמר שהוא מקווה שתהליכי השיקום ירפאו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully