וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותרו על הטלוויזיה לטובת הזיכרון

29.8.2006 / 0:06

לפי סקר אוסטרלי חדש, הימנעות מטלוויזיה, פתרון תשבצים ואכילת דגים הם המפתח לזיכרון טוב יותר. הסקר לא מצא הבדלים בין המינים

סקר אוסטרלי שנקרא "מבחן הזיכרון הלאומי" רצה לבחון מה משפיע על איכות הזיכרון. על הסקר, שנעשה באמצעות האינטרנט, השיבו כמעט 30 אלף אנשים. הסקר הושק כחלק משבוע המדע באוסטרליה, מה שגם עולה בקנה אחד עם העובדה שממצאיו מראים שזכרונו של מי שקורא מדע בדיוני הוא טוב יותר ממי שלא קורא את הז'אנר.

למרות ששתיינים כבדים נתקלו בקושי להיזכר בשמות, הנוירופסיכולוגית ננסי פאצ'נה אמרה כי שתיית אלכוהול מרובה היא לאו דווקא משהו שמזיק לזיכרון, בעוד שדיאטה, תזונה נכונה ואורח חיים פעיל הם הרבה יותר קריטיים על מנת לשפר את הזיכרון. "הזיכרון תלוי בבריאות פיזית טובה ובבריאות נפשית טובה", אמרה פאצ'נה.

בשאלון נבחנו המשתתפים במשימות כגון: זכירת רשימת קניות; זכירת שמות, פנים ומקצועות; זיכרון ארוך טווח ומציאת הבדלים בין תמונות. המשתתפים התבקשו למלא סקר ולדרג בו את תחביביהם, את צריכת האלכוהול שלהם, כמות הצפייה בטלוויזיה והרגלי הקריאה שלהם.

בתוצאות המחקר לא נמצא כל הבדל בין גברים לנשים, כאשר שתי הקבוצות קיבלו את אותם הציונים בכל המשימות.

נמצא שלהרגלי הצפייה בטלוויזיה יש השפעה גדולה מאד על מצב הזיכרון. "תכבו את הטלוויזיה או לפחות תצרכו פחות" נאמר בתוצאות המחקר, שהראה כי למי שצפו פחות משעת טלוויזיה ביום היו ביצועים טובים יותר במבחנים". גם מי שצרכו פחות משני משקאות אלכוהוליים ביום הגיעו לתוצאות מרשימות יותר בכל המבחנים. פותרי התשבצים הוכיחו שגם התחביב הזה משתלם, שכן הם זכרו טוב יותר את רשימות הקניות והצליחו להיזכר בשמות. בנוסף, מי שאוכלים דגים לפחות פעם בשבוע, הצליחו במבחן רשימת הקניות טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully