וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה על החלטת אולמרט

יעל קישיק

29.8.2006 / 6:30

ביקורת מימין ומשמאל על החלטת רה"מ להקים שתי ועדות בדיקה ממשלתיות. השר פינס הודיע שיתנגד להצעה. ח"כים מקדימה מביעים תמיכה

גורמים במערכת הפוליטית מתחו אתמול ביקורת על החלטתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט שלא להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אירועי המלחמה, ולהקים במקום זאת שתי ועדות בדיקה ממשלתיות.

שר התרבות והספורט אופיר פינס (עבודה) הודיע אתמול כי בכוונתו להתנגד בממשלה להצעתו של רה"מ להקים ועדות חקירה נפרדות. לדברי פינס, "דרושה ועדת חקירה ממלכתית עם אנשים בסדר גודל של אהרן ברק ומישאל חשין – זה מה שיוכל להחזיר את אמון הציבור". כך דווח בגלי צה"ל.

השר איתן כבל (עבודה) אמר כי "לא מבינים את גודל השבר ואת רצון העם לבדיקה אמיתית. אנשים חשים עייפות מכל מה שקורה, וזו הסיבה שהמחאה צוברת תאוצה".

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפדל ח"כ אורי אריאל קרא לכינוס מיידי של הכנסת ואמר, כי "החלטת ראש הממשלה היא בריחה ומריחה ולא תביא לתיקון שכולנו מייחלים לו. בנאומו הוא שכנע בעיקר את עצמו".

יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב אמר, כי "הממשלה לא נתנה לצה"ל לנצח ועכשיו מנסה לכסת"ח". לדבריו, "הממשלה הפקירה את העורף ומעלה בהתחייבותה להשיג את יעדי הלחימה".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער אמר בתגובה, כי "אולמרט עשה צחוק מממשלתו שהיא המוסמכת לפי חוק להחליט האם להקים ועדת חקירה ממלכתי. ראש הממשלה מנע אתמול דיון בנושא בממשלה ובאותה עת כבר פעל להקמת ועדת בדיקה שעליה הודיע הערב. כלל לא בטוח שהציבור יסכים שאולמרט יעשה צחוק גם ממנו".

ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) אמר, כי "ביום שבו נחשפות הקומבינות של ראש הממשלה על ידי מבקר המדינה, הוא מייצר את הקומבינה הגדולה מכולן על ידי הקמת ועדה חסרת כל שיניים. אולמרט שוב הוכיח שהוא מנותק מהמציאות במזרח התיכון וניסה להציג כבר הערב את גירסתו בוועדת החקירה בשידור חי ושכח לחלוטין את מטרות המלחמה".

יו"ר מרצ יוסי ביילין אמר, כי "בהחלטה על ועדות בדיקה למיניהן הופך עצמו אולמרט למגמגם הלאומי מודל 2006. כשם שניהל מלחמה ממושכת, מגומגמת ויקרה". ביילין קרא לראשי הוועדות לסרב לקחת על עצמם את התפקיד שהוטל עליהם. גם יו"ר סיעת מרצ ח"כ זהבה גלאון קוראת לחברי ועדת הבדיקה שלא להיעתר לפניית אולמרט: "אנשים בשיעור קומתם אינם צריכים לשמש עלי תאנה לוועדה שכל מטרתה היא לרצות את המחאה הציבורית."

ח"כ חיים אורון (מרצ) טוען, כי "הקמת ועדת חקירה ממשלתית לא תיתן תשובה למשבר העמוק בו מצויה מדינת ישראל".

גם במפלגת העבודה ממהרים לתקוף את החלטת אולמרט. ח"כ עמי איילון אמר כי "רק ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט עליון יכולה להחזיר את אמון הציבור בממשלה ובראשיה. הציבור הישראלי מפתח תחושה של ניכור ואובדן אמון במערכת".

ח"כ דני יתום קרא לשרי הממשלה "לגלות אחריות לאומית ולדחות את הצעת ראש הממשלה, לפיה שלוש ועדות נפרדות תבדוקנה את הליקויים והכשלים של המלחמה בלבנון". לדבריו, "הוועדה היחידה המתחייבת היא ועדת חקירה ממלכתית, שרק היא תוכל לראות את התמונה הכללית ולבדוק את יחסי הגומלין והממשק בין הדרג המדיני והצבאי ולהסיק מסקנות בתחום חשוב זה".

ח"כ אברהם: זו החלטה אמיצה ונכונה

מנגד, במפלגת הבית של ראש הממשלה, מפלגת קדימה, ישנם קולות התומכים במהלך שהציג הערב. ח"כ רוחמה אברהם בירכה על החלטת ראש הממשלה ואמרה כי "ראש הממשלה קיבל החלטה מנהיגותית, אמיצה ונכונה. בדיקה שלא תגבה מחיר ביטחוני שישראל אינה יכולה לעמוד בו. ההחלטה מאפשרת לישראל להיערך להתמודדות הניצבת בפניה".

גם חברי הכנסת מנחם בן ששון ויואל חסון מקדימה הביעו תמיכה בהחלטת ראש הממשלה. ח"כ חסון אמר כי "זוהי החלטה אמיצה, שלא תפגע בתפקודם של הדרג הצבאי והממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully