וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: ארה"ב לא ראויה להיות במועה"ב

28.8.2006 / 19:22

דובר הממשלה האיראנית טוען כי איומה של ארה"ב להטיל סנקציות עצמאיות על איראן הינו "עלבון מובהק למועצת הביטחון של האו"ם"

איראן הודיעה היום כי איומה של ארה"ב, לפיו תטיל סנקציות עצמאיות על איראן אם מועצת הביטחון של האו"ם תחליט שלא לעשות כן, הוא "עלבון למועצת הביטחון".

בעיתונות האמריקאית דווח בסוף השבוע כי שגריר ארה"ב ב[[או"ם]] ג'ון בולטון, הודיע כי ארצו תיזום סנקציות משלה על איראן, אם במועצת הביטחון יוטל וטו על הטלת כאלו. ההצעה לסנקציות תונח על שולחן מועצת הביטחון רק לאחר שיפקע מועד האולטימטום בעוד חמישה ימים. גורמים בממשל האמריקאי אמרו לעיתון, כי לשם כך תיצור ארצות הברית קואליציה של מדינות התומכות בסנקציות, מול המתנגדות להן - רוסיה וסין.

חוסיין אלחאם, דובר הממשלה האיראנית, אמר כי "דבריו של בולטון הם עלבון מובהק למועצת הביטחון של האו"ם", והוסיף כי "הערותיו של בולטון באות במטרה להפחיד והנן חסרות כל בסיס". לדרי אלחאם, הודעת ארה"ב מראה כי האחרונה "אינה כשירה לכהן כחברה במועצת הביטחון של האו"ם".

ב"לוס אנג'לס טיימס" נכתב כי בוושינגטון תכננו להציג הצעה לפי יחלו להטיל סנקציות על איראן, מיד לאחר תום תאריך היעד שחל ב-31 באוגוסט, אם זו לא תשנה את עמדתה.

פרשנים מניחים, כי התנגדותן של חברות המועצה סין ורוסיה שאינן תומכות בהטלת סנקציות על איראן בשלב זה, עלולה לדחות כל מהלך בכיוון המתנגד לאיראן.

עד כה איראן לא הראתה שום אינדיקציה לכך שיש בכוונתה להשעות את תהליכי ההשערה שהיא מבצעת, בטענה כי הם מכוונים להפקת חשמל.

"הרפובליקה האיסלאמית חוזרת ומודיעה כי שימוש בנשק אטומי אינו במסגרת מדיניות ההגנה שלה", דברי דובר הממשלה האיראנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully