וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הגאווה בי-ם יתקיים ב-21 בספטמבר

28.8.2006 / 13:35

המצעד אמור היה להתקיים באוגוסט אך נדחה בשל הלחימה בצפון. המצעד יחתום את שבוע אירועי הגאווה העולמיים בירושלים

הבית הפתוח בירושלים הודיע היום על מועד חדש לקיום מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים, שאמור היה להתקיים במהלך חודש אוגוסט אך נדחה ממועדו המקורי בשל הלחימה בצפון. המועד החדש הוא יום חמישי, 21 בספטמבר, יום לפני ערב ראש השנה. המצעד במועדו החדש יחתום את סדרת אירועי הגאווה העולמיים שהתקיימו בירושלים בין ה 6-12 באוגוסט, בהשתתפות בינלאומית.

המצעד מתוכנן לצאת מגן העצמאות בירושלים, ולהסתיים בהפנינג חגיגי בגן הפעמון. מן הבית הפתוח נמסר כי בוצעה פנייה לעיריית ירושלים ולמשטרה בבקשה לקבל את האישורים המתאימים לקיום האירוע, אך תשובות מגורמים אלו טרם נתקבלו.

נעה סתת, המנכ"לית הנכנסת של הבית הפתוח, אמרה כי "אנו מקווים ומאמינים שהמשטרה והעירייה תמלאנה את חובתן החוקית, ואנחנו ערוכים לכל אפשרות משפטית". במאי השנה קבע בית המשפט המחוזי בירושלים שלעירייה אסור להפלות בהקצאת המשאבים למגזרים שונים בעיר.

גורמים בכירים במשטרת ירושלים אמרו כי המשטרה לא תאפשר לקיים את מצעד הגאווה בעיר, משום שהמועד שנקבע הוא יום לפני ערב ראש השנה. מעיריית ירושלים נמסר בתחילה כי לא נעשתה אליהם כל פנייה רשמית לגבי קיום מצעד הגאווה בתאריך זה, אך מאוחר יותר הבהירו כי פנייה ראשונית בנושא זה בוצעה ביום חמישי האחרון, ה-24 לאוגוסט. בעירייה סירבו לומר האם יפעלו לאישור קיום המצעד או יתנגדו לו.

מארגון "הבית הפתוח" נמסר בתגובה כי "אנו במשא ומתן מתמשך עם עיריית ירושלים בנוגע לאישור האירוע ותכתובת בין שני הצדדים נערכת כבר יותר משבוע. אנו בקשר ישיר עם שלי להמן, ראש המחלקה לתיאום בין אגפי, האחראי על הסוגייה בעירייה. נשלחו אליו ארבעה מכתבים, האחרון בהם ב-23 באוגוסט, ואף התקבלו אצלנו תגובותיו".

ח"כ יצחק לוי (איחוד לאומי-מפד"ל) פנה לשר לענייני ירושלים יעקב אדרי ודרש לבטל את מצעד הגאווה. לדבריו, "קיום המצעד בעיר הקודש יום לפני ערב ראש השנה הוא פגיעה ברגשות ציבור רחב בישראל ועלול להוביל לסערה גדולה בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully