וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני זכויות ביקשו מבג"צ לפתוח מעברים בעזה

28.8.2006 / 12:51

הארגונים ביקשו מתן סעד דחוף בעתירה שהגישו לפני חודש וחצי, בעקבות "המצב המדרדר ברצועה כתוצאה של פעילות כוחות הביטחון"

שישה ארגוני זכויות אדם פנו היום לבג"צ בבקשה לפתוח את המעברים בעזה למעבר סדיר של מזון, תרופות, דלק וציוד חיוני נוסף. הארגונים ביקשו מתן סעד דחוף בעתירה שהגישו לפני כחודש וחצי, בעקבות "המצב המדרדר ברצועה כתוצאה ישירה של פעולות כוחות הביטחון", לדבריהם. העותרים הם האגודה לזכויות האזרח, עמותת רופאים לזכויות אדם, המוקד להגנת הפרט, בצלם, הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל ועמותת גישה.

בבקשה נכתב כי סגירת מעבר קרני "מסכנת את יכולתה של סוכנות אונר"א לספק מזון ל- 830 אלף נזקקים ברצועת עזה". העותרים טוענים כי כתוצאה מהמחסור במוצרי יסוד, נרשמה עלייה של כ- 15 אחוזים במחיר הקמח ברצועה, ושל 33 אחוזים במחיר הסוכר.

כמו כן, לטענתם, הסגירה התכופה של מעבר קרני מונעת הכנסת חומרי בניין הדרושים לתיקון התשתית האזרחית בעזה, שנפגעה כתוצאה מהפצצות חיל האוויר והלחימה הקרקעית. חומרים אלה דרושים, בין היתר, על מנת לאפשר את פתיחתם של בתי ספר לקראת תחילת שנת הלימודים הקרובה, בעוד ימים אחדים.

ארגוני הסעד ברצועה ממשיכים לרשום עלייה תלולה במקרים של שלשולים, בייחוד בקרב ילדים, מחלה אשר קשורה לשיבושים באספקה של מים נקיים ומזון בריא, שמשומר כיאות. זאת, בין היתר, בשל מניעת ההעברה של חלקי חילוף, הדרושים לתיקון צינורות שנפגעו ולהפעלה של מערכות הביוב והמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully