וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול במריחואנה ובחשיש לנפגעי הלם קרב

27.8.2006 / 9:20

בצה"ל תיכננו ניסוי ראשון מסוגו לבדיקת השפעת סמים על הלומי קרב. הניסוי בוטל משום שלא נמצא בית מרקחת שהסכים לאחסן הסם

15 הלומי קרב התבקשו לפני מספר חודשים לעבור ניסוי ייחודי, ראשון מסוגו בעולם, שביקש לבדוק בצורה מדעית את יעילות צמחי הקנאביס לטיפול בהלומי קרב.

היוזמה הינה של היחידה לפסיכיאטריה בחיל הרפואה וד"ר איתן אברמוביץ' מהיחידה לטיפול בנפגעי תגובת קרב בחיל הרפואה. השניים ביקשו לבדוק את השפעת הסמים על שינת הנבדקים, משום שמרבית התלונות של הלומי קרב היו קשורות לפחד מסיוטי לילה.

פרופ' רפאל משולם מהאוניברסיטה העברית, חתן פרס ישראל ומומחה לקנבואידים- החומר הפעיל בחשיש ובמריחואנה, בירך על היוזמה, והסביר כי הקנאביס מוכר בעולם, ומשמש בעיקר לטיפול בחולי סרטן ואיידס סופניים ופועל בעיקר למניעת הקאות והגברת התיאבון.

על פי התכנון, 15 הנבדקים אמורים היו לקבל את החומר הפעיל בסמים (THC) פעמיים ביום, במטרה לבדוק את השפעתו על כמות ואיכות השינה שלהם.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי לצורך הניסוי היה על החוקרים לאחסן את החומר בבתי מרקחת למען הנבדקים, אלא שכל בתי המרחקת אליהם פנו, סירבו לעשות זאת מחשש שהמקום ייפרץ לצורך גניבת הסם.

"זוהי החלטה מקוממת" אמר פרופ' משולם, "אני משוכנע כי לחומר הפעיל בסמים, אשר הוכיח את יעילותו, הייתה יכולה להיות השפעה ניכרת על ההתמודדות של הלומי קרב עם הטראומה".

במשרד הביטחון מטפלים כיום בלמעלה מ-2,000 הלומי קרב, כאשר כ-40% מהם נפגעו במלחמת יום הכיפורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully